Social Media: Πώς τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές το 2025

Tα τελευταία στοιχεία του Backlinko για τα social media το 2025 δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας: 5,24 δισ. άνθρωποι τα χρησιμοποιούν πλέον, σχεδόν διπλάσιοι σε σχέση με το 2015, όταν ο αριθμός ήταν 2,07 δισ. Αυτό μεταφράζεται σε 63,9% του παγκόσμιου πληθυσμού, ενώ το ποσοστό των ενηλίκων άνω των 18 ετών που τα χρησιμοποιούν αγγίζει το εντυπωσιακό 86,1%.

Σε καθημερινό επίπεδο, η μέση διάρκεια χρήσης των κοινωνικών δικτύων παγκοσμίως είναι 2 ώρες και 21 λεπτά. Ωστόσο, όπως δείχνει η έκθεση, σε πολλές χώρες το scrolling δεν έχει σταματημό. Στην Κένυα, για παράδειγμα, οι χρήστες αφιερώνουν 4 ώρες και 13 λεπτά την ημέρα στα social media, δηλαδή σχεδόν διπλάσιο χρόνο από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Τη δεύτερη θέση μοιράζονται η Βραζιλία και οι Φιλιππίνες, με 3 ώρες και 32 λεπτά ημερησίως. Ακολουθούν η Νότια Αφρική (3:30), η Νιγηρία (3:26), η Κολομβία (3:23) και η Χιλή (3:19). Όλες οι παραπάνω χώρες επιβεβαιώνουν την έντονη παρουσία των κοινωνικών δικτύων σε περιοχές με νεανικό πληθυσμό, αυξημένη συνδεσιμότητα και χρήση κινητών συσκευών. Αντίθετα, στην Ιαπωνία, οι πολίτες αφιερώνουν μόλις 46 λεπτά την ημέρα που αποτελεί την χαμηλότερη επίδοση παγκοσμίως. Εξίσου περιορισμένη χρήση καταγράφεται και σε άλλες ανεπτυγμένες χώρες όπως η Νότια Κορέα και το Ηνωμένο Βασίλειο, χωρίς ωστόσο να αναφέρονται ακριβή νούμερα στην έκθεση.

Στο μεταξύ, το Facebook παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης, με 3,07 δισ. ενεργούς χρήστες τον μήνα. Ακολουθούν το YouTube με 2,5 δισ., το WhatsApp και το Instagram με 2 δισ. έκαστο, και το TikTok με 1,58 δισ. μηνιαίους χρήστες. Αυτά τα νούμερα εξηγούν γιατί το «social media οικοσύστημα» έχει μετατραπεί σε βασικό εργαλείο επικοινωνίας, κατανάλωσης περιεχομένου και, όλο και περισσότερο, πολιτικής επιρροής. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Global Web Index, οι χρήστες ηλικίας άνω των 16 ετών διατηρούν παρουσία σε κατά μέσο όρο 6,83 διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα κάθε μήνα. Το Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κρατούν τα σκήπτρα με 8,62 πλατφόρμες ανά χρήστη, ενώ η Ιαπωνία βρίσκεται και πάλι στην άλλη άκρη της κλίμακας, με μόλις 2,49.

Το συνολικό τοπίο για το 2025 σκιαγραφεί ένα εξαιρετικά σύνθετο ψηφιακό σύμπαν, όπου η χρήση των social media δεν έχει να κάνει μόνο με τεχνολογία ή μόδα. Αντικατοπτρίζει κοινωνικές δομές, πολιτισμικές στάσεις και το νέο, πολύ πιο γρήγορο, ρυθμό ζωής.

Ποια είναι η εικόνα στην Ελλάδα
Μέσα στο ευρύτερο ψηφιακό τοπίο, η Ελλάδα ακολουθεί σταθερά την παγκόσμια πορεία. Σύμφωνα με την έκθεση Digital 2024: Greece του DataReportal, τον Ιανουάριο του 2024 καταγράφηκαν 7,4 εκατ. ενεργοί χρήστες κοινωνικών δικτύων στη χώρα, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 71,7% του συνολικού πληθυσμού. Από αυτούς, 6,59 εκατ. ανήκαν στην ηλικιακή ομάδα 18 ετών και άνω, καλύπτοντας το 76,6% των ενηλίκων.

Όσον αφορά τις προτιμήσεις των χρηστών, το Facebook εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση με περίπου 7 εκατ. χρήστες, ενώ το Instagram ακολουθεί με περίπου 4,6 εκατ.. Το TikTok παρουσιάζει εντυπωσιακή άνοδο, καθώς ξεπερνά τα 3,5 εκατ. χρήστες στην Ελλάδα, με το 67% εξ αυτών να είναι άνω των 25 ετών. Το Instagram, από την πλευρά του, καταγράφει τη μεγαλύτερη δημοτικότητα στην ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών, η οποία αντιπροσωπεύει το 27,1% της βάσης χρηστών του στην Ελλάδα. Επιπλέον, έρευνα της Focus Bari ανέδειξε ότι δύο στους τρεις Έλληνες θεωρούν ότι σπαταλούν χρόνο στα κοινωνικά δίκτυα, τα οποία αποτελούν πλέον τον βασικό λόγο σύνδεσης στο διαδίκτυο.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρήση των social media στην Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες τάσεις, τόσο σε επίπεδο ποσοστού χρηστών όσο και στις ώρες καθημερινής ενασχόλησης. Το φαινόμενο της ψηφιακής εξάρτησης φαίνεται να έχει παγιωθεί και στη χώρα, επιβεβαιώνοντας ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας.

Από την οθόνη στον προορισμό: Πώς τα κοινωνικά δίκτυα καθορίζουν τα ταξίδια
Η εκτεταμένη χρήση των κοινωνικών δικτύων έχει πλέον επίδραση και στον τουριστικό τομέα. Οι ταξιδιωτικές αποφάσεις επηρεάζονται ολοένα και περισσότερο από εικόνες, βίντεο και εμπειρίες που αναρτώνται στο διαδίκτυο, διαμορφώνοντας νέες τουριστικές ροές και προσδοκίες. Η προβολή ενός προορισμού μέσω social media, ιδίως από influencers ή απλούς χρήστες με αυθεντικό περιεχόμενο μπορεί να έχει μεγαλύτερη απήχηση από μια παραδοσιακή καμπάνια προβολής.

Παράλληλα, η ανάγκη για «instagrammable» εμπειρίες και το λεγόμενο digital storytelling ωθούν προορισμούς, ξενοδοχεία και επιχειρήσεις φιλοξενίας να επαναπροσδιορίσουν το προϊόν τους, επενδύοντας όχι μόνο στην ποιότητα, αλλά και στην οπτική του απήχηση. Σε αυτό το νέο τοπίο, η ψηφιακή παρουσία ενός προορισμού είναι απαραίτητη.

Πηγή: https://www.travel.gr

Η Βλάστη θα γίνει ιδανικό καταφύγιο για μία αξέχαστη εξερεύνηση στην ελληνική φύση – Αφιέρωμα του biscotto.gr

Μέσα στην καταπράσινη φύση, ένα από τα ωραιότερα χωριά της χώρας, μας περιμένει για μία μοναδική εμπειρία απόδρασης και χαλάρωσης στην ορεινή πλευρά της. Χωριά

Read More »

Δεληβοριάς, Πορτοκάλογλου και Κότσιρας στο 17ο Φεστιβάλ “ΕΥΗΧΗ ΠΟΛΗ 2025” στη Βέροια – 19 με 22 Ιουνίου

Ενηλικιώνεται φέτος η «Εύηχη Πόλη» της ΚΕΠΑ (Κοινωφελής Επιχείρηση Πολλαπλής Ανάπτυξης) Δήμου Βέροιας, που συμπληρώνει 17 χρόνια υπαίθριας παρουσίας στην πόλη, σε πλατείες,  γειτονιές και

Read More »

Οι υπάλληλοι της Αγροτικής Τράπεζας σε Αναμνηστική Φωτογραφία του 1953-54 – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ

Όπως είναι γνωστό, φίλες και φίλοι, η επαρχία Εορδαίας, όπως την γνωρίσαμε εμείς, ήταν μια γεωργοκτηνοτροφική περιοχή με μια εύφορη πεδιάδα στην οποία δραστηριοποιήθηκαν οι

Read More »

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων μεταφράζει 26 “προπαγανδιστικά” και “αλυτρωτικά” τραγούδια των πανηγυριών

Η «Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων» θέλοντας να συμβάλλει στην σωστή ενημέρωση σχετικά με τα τραγούδια που ακούγονται στα πανηγύρια, κυρίως της Κεντροδυτικής Μακεδονίας, δημοσιεύει

Read More »
X