Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΕΘΑ Δυτικής Μακεδονίας: Προβληματισμός για τη μετακίνηση μονάδας από το Αμύνταιο

Την έντονη ανησυχία του εκφράζει ο Σύλλογος Πολιτικών Υπαλλήλων ΥΕΘΑ/ΓΕΣ Δυτικής Μακεδονίας για την εξέλιξη της νέας αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων, εστιάζοντας στις επιπτώσεις που προκαλεί η απομάκρυνση της 106 Α/Κ ΜΜΠ από το Αμύνταιο προς τη Θράκη. Όπως σημειώνει σε εκτενή του ανακοίνωση, η περιοχή επηρεάζεται ξανά μετά τις σαρωτικές αλλαγές του παρελθόντος, με σοβαρά ερωτήματα να προκύπτουν για τη βιωσιμότητα στρατοπέδων, την αξιοποίηση του προσωπικού και την επιχειρησιακή λογική των επιλογών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του συλλόγου:

Περί αναδιοργάνωσης…

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και περίσσεια ανησυχία παρακολουθούμε και συμμετέχουμε (στον βαθμό που μας αφορά) στην εξέλιξη της περίφημης αναδιοργάνωσης που εξήγγειλε ο Υπουργός μας και στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.

Πεποίθηση όλων ήταν, ότι η συγκεκριμένη αναδιοργάνωση θα ήταν ήπια στην περιοχή, καθώς η προηγούμενη ήταν σαρωτική, με την κατάργηση του Α’ ΣΣ και της πλειοψηφίας των μονάδων που το υποστήριζαν, που είχε ως αποτέλεσμα και τη σημαντική μείωση μονάδων και προσωπικού.

Δυστυχώς και η εν εξελίξει (αναδιοργάνωση) διαφαίνεται ότι επηρεάζει αρκετά την περιοχή μας. Ξεκίνησε με κλεισίματα στρατοπέδων και συγχώνευση μονάδων. Κατά την υλοποίηση όμως, παρουσιάζονται προβλήματα στην ομαλή ολοκλήρωση τους, με κίνδυνο να αποδειχθούν ζωτικά. Συνεχίστηκε προσφάτως, με την εντολή μετακίνησης μονάδας (106 Α/Κ ΜΜΠ), που εδρεύει στο Αμύνταιο, στη Θράκη.

Επισημαίνουμε ότι η μεταστάθμευση της μονάδας:

Θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα του Στρδου καθώς είναι χιλιοειπωμένη και από τον Υπουργό η υποστελέχωση των μονάδων στις παραμεθόριες περιοχές.
Δεν θα μπορούν να επιστρέψουν στον τόπο τους, στελέχη του όπλου, με καταγωγή από την περιοχή που υπηρετούσαν σε μια όχι τόσο ελκυστική και απομακρυσμένη, για μετάθεση και παραμονή, περιφέρεια, τη στιγμή που άλλες γεωγραφικές περιοχές της ενδοχώρας σφύζουν από προσωπικό.
Ελλοχεύει ο κίνδυνος για το πολιτικό προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων να βρεθεί σε στρατόπεδα, που δεν έχουν συγκεκριμένες υποδομές για την αξιοποίηση τους, καθώς δεν υπάρχει ανάλογη διάθεση πόρων για τα υψηλά κόστη κατασκευής εξειδικευμένων υποδομών.

Η ανησυχία μας εντείνεται διότι, οι εν γένει δυσκολίες υλοποίησης του όποιου πλάνου πανελλαδικά, αντί να προβληματίσουν, να αναζητηθούν και να ληφθούν αποφάσεις κάτω από μία ανασκόπηση και ανασχεδιασμό για μια βέλτιστη λύση, φαίνεται ότι οδηγούν σε ακραίες προτάσεις που καταδεικνύουν μια πεισματική προσέγγιση για την υλοποίησης της εξαγγελίας.

Σας υπενθυμίζουμε ότι η Δυτική Μακεδονία που σήμερα πληρώνει το τίμημα της απολιγνιτοποίησης:

Παραμένει το ενεργειακό κέντρο της χώρας και την περίοδο των ΑΠΕ, καθώς διαθέτει τις κομβικές υποδομές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Κρίσιμες υποδομές για την ενεργειακή επάρκεια πάντα έπαιζαν και παίζουν κυρίαρχο ρόλο στον Εθνικό Σχεδιασμό ανάπτυξης των Ενόπλων Δυνάμεων. Δεν είναι τυχαίο ότι την περίοδο του φόρτου των μεταναστευτικών ροών, και για λόγους ασφαλείας, δεν υπήρξε μεγάλη δομή φιλοξενίας (Hot Spot) στην περιοχή.
Γεωμορφολογικά ομοιάζει με λοιπές ορεινές περιοχές που επιχειρούν δυνάμεις του ΝΑΤΟ. Επίσης καθόλου τυχαίο ότι, το 2018 εκπαιδεύτηκαν 52 πιλότοι του Ιράκ στο αεροδρόμιο Κοζάνης από ιδιωτική εταιρία με έδρα την Καβάλα.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούσαν τον θεμέλιο πυλώνα στήριξης των ακριτών, στα ερημωμένα χωριά των συνόρων.
Η παρουσία δυνάμεων στη μεθόριο προασπίζει τα εθνικά συμφέροντα. (Υπενθυμίζουμε τη μόνιμα ευμετάβλητη κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας και την ανάπτυξη δύο (2) έως σήμερα τουρκικών βάσεων στην Αλβανία).

Συμφωνούμε 100% με τον Υπουργό ότι στο συγκεκριμένο θέμα δε χωρούν μικροπολιτικές και πολιτικές παρεμβάσεις, καθώς είμαστε πεπεισμένοι ότι μια ορθολογική αναδιοργάνωση οφείλει να ενδυναμώσει την παραμεθόρια εθνική άμυνα,  να στηρίξει την ακριτική Ελλάδα και να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας των κατοίκων της περιοχής.

Θεωρούμε, ότι η αναδιοργάνωση των δυνάμεων είναι αναγκαία. Για να πετύχει όμως, πρέπει:

Να γίνει με διαλεκτικούς όρους (εντός των τειχών του Υπουργείου).
Με επιχειρησιακά τεκμηριωμένες και πλήρως κοστολογημένες εισηγήσεις.
Με εφικτά χρονοδιαγράμματα.
Να διασφαλίζει αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις και εγγυημένο έργο για το προσωπικό ώστε η αυξανόμενη παραγωγικότητα να αποσβέσει γρηγορότερα τις όποιες δαπάνες και να στοχεύει σε πλεόνασμα.
Να μην αποσκοπεί μόνο σε εξοικονόμηση πόρων μέσω περικοπών.

Το πολιτικό προσωπικό που βρίσκεται διασκορπισμένο σε όλη την επικράτεια διαθέτει κατάλληλα στελέχη, με πλήρη γνώση των μονάδων και των υποδομών της κάθε περιοχής και αποδεδειγμένη εμπειρία και μπορεί να συνδράμει στην διαμόρφωση εφικτών προτάσεων για την αποφυγή αμφιβόλων λύσεων.

Επισημαίνουμε ότι στις δομές του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη (που την παρούσα περίοδο προκηρύσσει πληθώρα θέσεων πολιτικού προσωπικού), οι κατευθύνσεις και αποφάσεις σε θέματα οργανώσεων και αναδιοργανώσεων, λαμβάνονται από την στρατιωτική διοίκηση  αλλά ο προγραμματισμός, σχεδιασμός και υλοποίηση είναι έργο που μετέχουν, κατά πλειοψηφία, πολιτικοί υπάλληλοι με μακροχρόνια γνώση της ανθρωπογεωγραφίας περιοχών και διαθέτουν υψηλού επιπέδου επαγγελματική κατάρτιση και εμπειρία.

Πάγιο αίτημα μας η γενναία αναδιοργάνωση και του πολιτικού προσωπικού με ενεργοποίηση και προσλήψεις υπαλλήλων υψηλών δεξιοτήτων και ανάλογες αμοιβές.

Κλείνουμε, ευχόμενοι αυτή η προσπάθεια συγκρότησης της νέας δομής των Ενόπλων Δυνάμεων, να μην έχει την τύχη των προηγούμενων. Δυστυχώς, από τα έως τώρα μηνύματα δεν είμαστε αισιόδοξοι, καθώς βασίζεται σε παλαιές, μη πετυχημένες, πρακτικές.

Ο Πρόεδρος και το ΔΣ του Συλλόγου

 

X