Με τη συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών/τριών ολοκληρώθηκε η έρευνα PISA-2025

Ολοκληρώθηκε, η διενέργεια της έρευνας PISA-2025 με την συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών και μαθητριών, 500 εκπαιδευτικών ως συντονιστές σε 245 Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη τη χώρα.

Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών καθώς και στα πρόσθετα πεδία  των Αγγλικών (Foreign Language Assessment) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο (Learning in a Digital World).

Στην υψηλή συμμετοχή (συμμετείχαν περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες σε σχέση με οποιονδήποτε προηγούμενο κύκλο) συνέβαλλε η συνολική στρατηγική προετοιμασίας που για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση και συστηματικότητα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την ομάδα PISA του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής αποτέλεσαν η ενίσχυση όλων των σχολείων του δείγματος με σημαντικό τεχνολογικό εξοπλισμό (4.500 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops) και 2.500 ενσύρματα ακουστικά), η διάθεση στη σχολική κοινότητα Τράπεζας Θεμάτων τύπου PISA, η οποία είναι προσβάσιμη και εμπλουτίζεται στη διεύθυνση https://skills4life.gr/, αλλά και η αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης σχολικών μονάδων του δείγματος με προβλήματα συνδεσιμότητας.

Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για το ΥΠΑΙΘΑ, ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης της έρευνας PISA με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ήδη εξελίσσονται δράσεις όπως:

Η προγραμματική συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με το Παν/μιο Ιωαννίνων για τον εμπλουτισμό της Τράπεζας Θεμάτων «skills4life» και την ερευνητική αξιοποίηση των δεδομένων της έρευνας PISA.
Ο εμπλουτισμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας της Α’ Λυκείου με σημαντικό αριθμό θεμάτων τύπου PISA, προκειμένου να αξιοποιηθούν συστηματικά την επόμενη σχολική χρονιά.
Η ανίχνευση ελλειμμάτων στο επίπεδο των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών στην Ελλάδα με στόχο στοχευμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις στα Προγράμματα Σπουδών, κ.λπ.

Η προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας με όρους ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και μείωσης της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων αποτελεί μια διαρκή πρόκληση. Το PISA είναι ένα βασικό εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια.

Κ. Ιωαννίδης για το 1ο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ Ποντιακού Θεάτρου: “Στόχος είναι να ανθίσει η Ποντιακή διάλεκτος”

Η εκπομπή Ραδιοεφημερίδα με την Αναστασία Κοτζακόλιου, φιλοξένησε τον Κωνσταντίνο Ιωαννίδη – Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Τουρισμού και Δημοσίων Σχέσεων, μιλώντας για το 1ο Φεστιβάλ Ποντιακού Θεάτρου,

Read More »

ΠΡΩΤΟ βραβείο απέσπασε η Σοφία Δενεσίδου στον τελικό του 4ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Πρωτότυπου Μονολόγου Επί Σκηνής (Ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)

Τεράστια τιμή για τη Θεατρική Ομάδα του Συλλόγου Ποντίων  Αρδάσσης  η πρωτιά  του μέλους της Σοφίας Δενεσίδου, στον τελικό του “4ου  Πανελληνίου Διαγωνισμού Πρωτότυπου Μονολόγου

Read More »

O Δήμος Άργους Ορεστικού ανάμεσα στους κορυφαίους Δήμους της χώρας στην αξιολόγηση των πολιτών

Στην κορυφή της αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες βρέθηκε ο Δήμος Άργους Ορεστικού, σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου

Read More »

Εορδαία: Προχωρούν οι διακοπές νερού, για οφειλές 3 εκ. ευρώ

Στην ύστατη προσπάθεια είσπραξης ανείσπρακτων οφειλών προχωράει το τελευταίο χρονικό διάστημα η δημοτική επιχείρηση Ύδρευσης  Αποχέτευσης Πτολεμαΐδας, καθώς εφαρμόζεται η απόφαση της διοίκησης για κόψιμο

Read More »
X