Διαφημιστές, content creators, λογογράφοι, επικοινωνιολόγοι, δημοσιογράφοι και γραφεία τύπου, προσπαθούν να πληροφορήσουν (και να παραπληροφορήσουν ενίοτε) τον κόσμο καταλήγοντας να δημιουργήσουν έναν πολύ μεγάλο θόρυβο. Έτσι, γίνονται όλο και πιο ακατανόητοι στον μέσο πολίτη περιγράφοντας τις μάχες που δίνουν οι πολιτικοί “σαν τα κοκόρια”, ενώ απευθύνονται σε όλο και μικρότερη μερίδα κόσμου.
Τελικά η διείσδυση των μηνυμάτων είναι πιο εύκολη υπόθεση από όσο νομίζαμε. Αρκεί κανείς δείχνει τις θέσεις και τις απόψεις των αντιπάλων του. Έτσι αναδεικνύεται από την αποτελεσματικότητα των ενεργειών της Ομάδας Αλήθειας. Δηλαδή εμμέσως να λες “ψηφίστε Νέα Δημοκρατία, όχι επειδή είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά γιατί με αυτά που λένε οι αντίπαλοι της προκύπτει ότι οι αντίπαλοι της είναι σίγουρα χειρότεροι από αυτήν”.
Η ιδέα της δημιουργίας του καναλιού της Ομάδας Αλήθειας ήταν ιδιοφυής! Δεν χρειάστηκε να δαπανηθεί ούτε ένα ευρώ για την παραγωγή περιεχομένου, αφού υπάρχει άπλετο περιεχόμενο δωρεάν στο YouTube με τα μαργαριτάρια των πολιτικών αντιπάλων της Νέας Δημοκρατίας. Και αυτός είναι ο λόγος που στερείται επιχειρημάτων η άλλη πλευρά καθώς σχεδόν όλο το περιεχόμενο που διοχετεύει η ομάδα αλήθειας λογαριασμούς της, προέρχεται από δηλώσεις στελεχών άλλων κομμάτων στα τηλεοπτικά δίκτυα που τους εκθέτουν ανυπολόγιστα και ανεπανόρθωτα και δεν είναι πρωτογενείς ειδήσεις ή σχόλια. Άλλωστε η Ομάδα Αλήθειας δεν έχει κατηγορηθεί ποτέ για τη δημιουργία κάποιας ψευδούς είδησης.
Οι τρόποι που εκθέτει τους “αντιπάλους” η Ομάδα Αλήθειας είναι δύο. Πρώτα αναδεικνύουν τις δηλώσεις τους (Υποστήριξη Βελόπουλου στον Αρτέμη Σώρρα, Μουσαμάδες στα “εγκαίνια” του Μετρό Θεσσαλονίκης, Πολάκης για διπλά βιβλία στο Δήμο, Τσίπρας ότι θα μας βγάλει από τα Μνημόνια, Κατάργηση ΕΝΦΙΑ, Βουλευτές ΑΝΕΛ ότι δεν θα ψηφίσουν την Πρέσπα, Λαθρομετανάστες που “λιάζονται” κλπ). Και δεύτερον, την αποτύπωση της αλλαγής της πολιτικής τους θέσης, πριν και αφού βρεθούν στην εξουσία (δηλώσεις για πώληση 14 αεροδρομίων, πώληση ΟΣΕ, πώληση ΕΛΠΕ, πώληση ΑΔΜΗΕ, Μνημόνια κλπ κλπ). Δηλαδή η Ομάδα Αλήθειας παίρνει την πρώτη δήλωση ενός ανθρώπου για ένα θέμα, και την βάζουν δίπλα στη δεύτερη δήλωση μετά από 1 μήνα ή 1 χρόνο στην οποία αποτυπώνεται μια τελείως διαφορετική θέση, έτσι ώστε να τεκμηριωθεί η “κωλοτούμπα”.
Από εκεί και πέρα πολύ κακώς πέφτουμε από τα σύννεφα που η Ομάδα Αλήθειας δεν αποτελείται από εθελοντές. Είναι πασίγνωστο (και υποκριτικό να κάνουμε ότι δεν το ξέρουμε), το ότι όλοι οι πολιτικοί παράγοντες, οι πολιτικοί οργανισμοί και τα πολιτικά κόμματα συνεργάζονται με διαφημιστικές εταιρείες, συμβούλους στρατηγικής και εταιρείας επικοινωνίας. Δεν ξέρω γιατί πέσαμε από τα σύννεφα που η Ομάδα Αλήθειας είναι ένα κανάλι που φέρεται να ξεκίνησε από την εταιρεία επικοινωνίας, που ανέλαβε την καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας στις δύο τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις.
Το μέγα πρόβλημα που υπάρχει εδώ είναι η εξής ανισορροπία: Δυστυχώς για όλα τα υπόλοιπα κόμματα πλην της Νέας Δημοκρατίας δεν υπάρχουν αντίστοιχοι μηχανισμοί με τόσο μεγάλη διεισδυτικότητα στο κοινό, και με τόσο μεγάλη ικανότητα να εκθέτουν τους αντιπάλους τους, και δεύτερον, δεν έχουν αντιπάλους με τόσο έντονη πολιτική ανακολουθία είμαι τόσο μεγάλη παραγωγή “μανιταριών”.
Η τεράστια απήχηση του καναλιού, και η τεράστια διείσδυσή του στο κοινό, είναι το πιο εντυπωσιακό από όλα. Η Ομάδα Αλήθειας μεταξύ άλλων, έχει καταφέρει να αναδείξει την αναξιοπιστία των Πολιτικών μας, με αδιάσειστες αποδείξεις τα ίδια τους τα λεγόμενα. Αν δεν λειτουργούσε μόνο υπέρ της ΝΔ, θα μπορούσε κανείς να πει πως η παρουσία της είναι ευεργετική για τον λαό, γιατί του επισημαίνει ποιοι τον έχουν κοροϊδέψει. Για όλους τους παραπάνω λόγους, η επικοινωνιακή ευφυΐα των δημιουργών της Ομάδας Αλήθειας είναι ένα case study που πρέπει να διδάσκεται στις σχολές μάρκετινγκ και επικοινωνίας.