Πώς αποζημιώνονται τα θύματα ηλεκτρονικής απάτης σε περίπτωση που αδειάσει ο τραπεζικός τους λογαριασμός;

Σε εγρήγορση καλούν τους συναλλασσόμενους οι τράπεζες μετά από περιστατικό «εισαγόμενης» απάτης στον Βόλο.

Οργανωμένο κύκλωμα, από το εξωτερικό, εξαπάτησε επιχειρηματία, πείθοντάς τον να αλλάξει τους τραπεζικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα να χαθούν όλα τα χρήματά του.

Γυναίκα που μιλούσε ελληνικά του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας και τον ενημέρωσε ότι παραβιάστηκε ο λογαριασμός του και ζήτησε να υπάρξει διαδικασία ασφάλειας με εισαγωγή νέων κωδικών.

Πώς αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς
Η κλήση εμφανίζεται να πραγματοποιείται από τηλεφωνικό αριθμό που πραγματικά ανήκει στην τράπεζα, και ο επιχειρηματίας, που συναλλάσσεται μαζί της, δεν σκέφθηκε ούτε στιγμή πως πρόκειται για απάτη. Πρόκειται για τη νέα τεχνική απάτης που έχει κάνει την εμφάνιση της και στην Ελλάδα γνωστή ως «Caller ID spoofing».

Στην ερώτηση πώς κλωνοποείται και κατόπιν αναπαράγεται η φωνή του τραπεζικού υπαλλήλου, ο Νίκος Βασιλάκος, σύμβουλος εκπαίδευσης και πραγματογνώμονας στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξήγησε την διαδικασία.

Όπως περιέγραψε ο ειδικός, οι επίδοξοι δράστες κάνουν κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας προσποιούμενοι τον πελάτη με σκοπό να εκπαιδεύσουν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στην φωνή του τηλεφωνικού κέντρου.

«Μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό»
Δυστυχώς, όπως αναφέρεται πάνω από 90.000 ευρώ κάνουν κάθε μέρα φτερά από λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών, μάλιστα σε διάστημα 6μηνου είναι πάνω από 2 χιλιάδες τα περιστατικά απάτης.

Μάλιστα, μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό, όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Μαντές, μηχανικός Η/Υ και εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εγκλήματος.

«Με αγωγή κατά της Τράπεζας οι εξαπατημένοι μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους»
Πώς θα πάρετε τα χρήματα πίσω αν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης κι αδειάσει ο τραπεζικός σας λογαριασμός; Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν είναι:

-Επικοινωνία αμέσως με το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας, όπου δηλώνεται η απάτη και η κλοπή

-Πρέπει το θύμα να ζητήσει και να λάβει αντίγραφο της μαγνητοφωνημένης επικοινωνίας με την τράπεζα

-Το αντίγραφο παραδίδεται σε δικηγόρο, που εξειδικεύεται στις απάτες

-Κατόπιν κατατίθεται άμεσα αγωγή κατά της τράπεζας, καθώς πια επιστρέφονται τα χρήματα με νομοθεσία που πέρασε τον Σεπτέμβριο και δικαιώνει τον καταναλωτή.

-Η απάτη θα πρέπει να έχει γίνει μέσα στο 2024.

Πηγή: https://www.megatv.com

Ε. Γώσης: «ΓιορτάΖουμε στο χωριό» στους πρόποδες της Ασβεστόπετρας την Κυριακή 22/6 – Δράσεις για μικρούς και μεγάλους

Η εκπομπή Ραδιοεφημερίδα με την Αναστασία Κοτζακόλιου, φιλοξένησε τον Ευάγγελο Γώση – Πρόεδρο Κοινότητας Ασβεστόπετρας και μίλησαν για την εκδήλωση «ΓιορτάΖουμε στο χωριό». Η εκδήλωση

Read More »

Κοζάνη: Πέννυ Μπαλτατζή, Βασίλης Λέκκας και άλλοι καλλιτέχνες στο μουσικό καλοκαίρι του Φιλοπρόοδου Συλλόγου

30 χρόνια σταθερής & ακατάπαυστης παρουσίας στα καλλιτεχνικά δρώμενα του τόπου έχει ο Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης, ο οποίος ανακοίνωσε φέτος το πρόγραμμα καλοκαιρινών εκδηλώσεων, μουσικών

Read More »

“Μακεδονία” ή Μακεδονία; Η Συμφωνία των Πρεσπών” είναι καταδικασμένη να ακυρωθεί στην πράξη (Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης)

Η συμπλήρωση επτά ετών από υπογραφή της λεγόμενης «Συμφωνίας» για τη Μακεδονία στις Πρέσπες, έδειξε ότι, οποιαδήποτε πράξη, παρά τη θέληση του λαού, της «ηγεσίας»

Read More »

Π. Παρασκευά: Άκρως συγκινητική η πρεμιέρα του «Super Story Market», μιας ταινίας αφιερωμένης στον Ανδρόνικο

Η εκπομπή Ραδιοεφημερίδα με την Αναστασία Κοτζακόλιου, φιλοξένησε την Πόπη Παρασκευά – Πρόεδρο του Συλλόγου «Ανδρόνικος» και συζήτησαν για την πρεμιέρα της ταινίας “Super Story

Read More »
X