Νέα σύννεφα στην επένδυση της Sunlight στη Δυτική Μακεδονία- Από την επιδότηση- ρεκόρ, στο φόβο της… Σουηδίας

Νέα καθυστέρηση στην μεγάλη επένδυση της Sunlight στη Δυτική Μακεδονία, προμηνύει η δημόσια τοποθέτηση του Διευθύνοντα Συμβούλου της Olympia Group, Ανδρέα Αθανασόπουλου, ο οποίος με συνέντευξή του στην «Καθημερινή» σημειώνει πως δεν μπορεί να καταρτιστεί σχέδιο και να δεσμευτούν πόροι για την υλοποίηση του gigafactory για λίθιο αν δεν απαντηθούν σημαντικά ερωτήματα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου στον οποίο ανήκει η Sunlight, στέκεται στο αν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα παράσχει έμπρακτη και μακροχρόνια στήριξη η Ευρωπαϊκή Ένωση και στο αν θα στηρίξουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες την παραγωγή µε εγγυηµένες µακροχρόνιες συµβάσεις προµήθειας.
Μάλιστα ο κ. Αθανασόπουλος δίνει το παράδειγμα της Σουηδικής «Northvolt», τονίζοντας πως η Sunlight δεν θα ακολουθήσει το παράδειγμά της:
«∆εν έχουµε καµία διάθεση να αποτελέσουµε την επόµενη Northvolt του Νότου», σημειώνει, με την Σουηδική εταιρεία να υποχρεώνεται σε 1600 απολύσεις πρόσφατα.
Υπενθυμίζεται πως πριν από λίγες ημέρες η Sunlight εξασφάλισε επιδότηση- ρεκόρ 250εκ. ευρώ από το Ταμείο Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά όπως φαίνεται υπάρχει μεγάλος σκεπτικισμός για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης στη Δυτική Μακεδονία.
Αναλυτικά όσα απάντησε ο κ. Αθανασόπουός για το σχεδιασμό της επένδυσης στη Δυτική Μακεδονία:
Ποιος είναι ο σχεδιασµός για το giga-factory στη Δυτ. Μακεδονία;
– Η Sunlight κράτησε σταθερό το τιµόνι των αποφάσεων και δεν παρασύρθηκε σε βεβιασµένες αποφάσεις γύρω από την παραγωγή στοιχείων λιθίου. Από το 2019 δηµιούργησε ένα διεθνές κέντρο καινοτοµίας και το 2022 ξεκινήσαµε την κατασκευή της πιλοτικής γραµµής, µε υποστήριξη από την Ευρώπη, που είναι και η µόνη που υπάρχει σήµερα για παραγωγή στοιχείων λιθίου που χρειαζόµαστε. Η επενδυτική συνέπεια της εταιρείας αποτυπώθηκε και στην πρόσφατη έγκριση 245 εκατ. από το European Innovation Fund για επένδυση τουλάχιστον 1,2 δισ. Ωστόσο, αν δεν απαντηθούν σηµαντικά ερωτήµατα, δεν µπορεί να καταρτιστεί σχέδιο και κατ’ επέκταση να δεσµευτούν πόροι για την υλοποίηση δεύτερου gigafactory για λίθιο.
Θα παράσχει έµπρακτη και µακροχρόνια στήριξη η Ευρωπαϊκή Ενωση, ώστε να ανταγωνιστούµε την Κίνα; Είναι ενδεικτικό ότι µεγάλη κινεζική εταιρεία έχει 20.000 µηχανικούς, ενώ επενδύει 1 δισ. ευρώ τον χρόνο σε έρευνα και ανάπτυξη. Επίσης, θα στηρίξουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες την παραγωγή µε εγγυηµένες µακροχρόνιες συµβάσεις προµήθειας για την εξασφάλιση τραπεζικού δανεισµού; Και σε ποιες τιµές αγοράς; ∆ιότι ναι µεν θέλουν Ευρωπαίους προµηθευτές, αλλά σε τιµές Κίνας – από 30% έως 50%, χαµηλότερες, συγκριτικά µε τις ευρωπαϊκές.
∆εν έχουµε καµία διάθεση να αποτελέσουµε την επόµενη Northvolt του Νότου. Άλλωστε, η Sunlight δεν αντιµετωπίζει σήµερα κάποιο ρίσκο, διότι θα συνεχίσει να προµηθεύεται στοιχεία λιθίου από την Κίνα και άλλους προµηθευτές. Στις επιλογές µας υπάρχει και η διερεύνηση συνεργατικών σχηµάτων µε κινεζικές επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν στην Ευρώπη ή και µε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που θέλουν να αντλήσουν τεχνογνωσία από τη Sunlight.
Στην Olympia Group υποστηρίζουµε χωρίς κανένα δισταγµό τη Sunlight στο επενδυτικό της πλάνο µε καινοτόµα προϊόντα, επέκταση σε άλλες αγορές όπως η ναυτιλία και τα light commercial vehicles και σε νέους γεωγραφικούς προορισµούς. ∆ιαθέτουµε ένα πενταετές πλάνο µε ορίζοντα το 2030 που περιλαµβάνει και τον διπλασιασµό της εταιρείας.

Μποδοσάκειο: Στάση εργασίας έκαναν οι εργαζόμενοι, αντιδρώντας στη μετακίνηση τριών νοσηλευτριών

Τρίωρη στάση εργασίας πραγματοποίησαν την Πέμπτη το πρωί οι εργαζόμενοι του Μποδοσάκειου Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας, διαμαρτυρόμενοι στη μετακίνηση τριών νοσοκόμων προς το Μαμάτσειο Νοσοκομείο Κοζάνης. Λόγω

Read More »

Οι ομορφιές των Γρεβενών “εισέβαλαν” στο Μετρό της Αθήνας – Έκανε ρεπορτάζ και το Mega (βίντεο)

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έφερε τα Γρεβενά στο επίκεντρο της Αθήνας, πραγματοποιώντας μια καινοτόμα τουριστική καμπάνια προβολής μέσα από το δίκτυο του Τραμ και του

Read More »

Σφυρίζει ξανά το τρένο σε Αμύνταιο και Φλώρινα τέλος Φεβρουαρίου- Η σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών επιβεβαίωσε τις πρόσφατες ανακοινώσεις Οικονόμου

Την οριστικοποίηση της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη- Αμύνταιο- Φλώρινα, επιβεβαίωσαν την Πέμπτη το πρωί στην Αθήνα οι εμπλεκόμενοι φορείς. Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο

Read More »

«Άνοιξαν» οι αιτήσεις για πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ με εκπαιδευτικό επίδομα έως 400 ευρώ – Ποιοι είναι διακιούχοι

  Σήμερα, Πέμπτη 14 Νοεμβρίου στις 13:00 ξεκινά η υποβολή αιτήσεων συμμετοχής ανέργων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα απόκτησης και αναβάθμισης πράσινων δεξιοτήτων της

Read More »
X