Πώς διατηρούμε το Ι.Χ. μας σε φόρμα – 10 συνηθισμένα λάθη, που το φθείρουν πρόωρα

Η Ελλάδα κατέχει το θλιβερό προνόμιο, να κυκλοφορούν στους δρόμους της οι πιο ηλικιωμένοι στόλοι οχημάτων ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης σε όλη την Ευρώπη. Η αξιοπιστία ενός οχήματος δεν εξαρτάται όμως μόνο από την ηλικία του, αλλά και από τον ίδιο τον κάτοχο και τον οδηγό του. Δυστυχώς, ένα μεγάλο μέρος ιδιοκτητών και οδηγών αυτοκινήτων κάνει λάθη, που μοιάζουν με λεπτομέρειες, ωστόσο επηρεάζουν σημαντικά τον κύκλο ζωής ενός οχήματος, ενώ ευθύνονται για βλάβες και ζημιές με αρνητικό αντίκτυπο στο πορτοφόλι τους, στην οδική ασφάλεια και στο περιβάλλον.

Ας δούμε 10 τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, που περνούν συχνά «στο ντούκου», αν και αυξάνουν κατακόρυφα το κόστος χρήσης και συντήρησης του αυτοκινήτου μας, ενώ το ‘’γερνούν’’ πρόωρα.

1. Στρίβουμε το τιμόνι εν στάσει στους επιτόπιους ελιγμούς και επιβαρύνουμε το σύστημα διεύθυνσης του οχήματος, αντί να αφήνουμε να κυλούν λίγο οι τροχοί.

2. Ακουμπάμε συνεχώς το δεξί μας χέρι πάνω στον επιλογέα ταχυτήτων, φθείροντας το σασμάν.

3. Τεμπελιάζουμε, πατώντας ελαφρά με το αριστερό πόδι τον συμπλέκτη, ενώ κινείται το όχημα. Έτσι ‘’τρώγονται’’ γρήγορα ο δίσκος, το πλατό και τα άλλα εξαρτήματα του συμπλέκτη.

4. Δεν ακινητοποιούμε πλήρως το αυτοκίνητο, όταν βάζουμε όπισθεν, αλλά το αφήνουμε να ρολάρει προς τα εμπρός, βάζοντας σε δοκιμασία τα γρανάζια του σασμάν.

5. Παραμελούμε τα σέρβις, με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί σωστά το μοτέρ, να καταναλώνουμε περισσότερα καύσιμα και να προκαλούνται μακροπρόθεσμα σοβαρές βλάβες στο αυτοκίνητο μας με υψηλό κόστος επισκευής.

6. Οδηγούμε συχνά με αναμμένο λαμπάκι καυσίμου ή αφήνουμε να αδειάσει το ρεζερβουάρ. Έτσι μπαίνουν κατακάθια στον κινητήρα και προκαλούν ‘’έμφραγμα’’ στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, μαζί με αρρυθμίες που μπορούν να μας αφήσουν στη μέση του δρόμου.

7. Τσιγκουνευόμαστε και δεν βάζουμε λάδια και λιπαντικά σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, αλλά επιλέγουμε φθηνότερα χαμηλότερης ποιότητας, τα οποία μειώνουν τη διάρκεια ζωής των μηχανικών μερών.

8. Ακινητοποιούμε το όχημα για μεγάλο διάστημα και έτσι πέφτει η απόδοση της μπαταρίας του, ενώ φθείρεται εκτεθειμένο στον ήλιο, την υγρασία και τη βροχή, αν σταθμεύει υπαίθρια. Ειδικά τα ντιζελοκίνητα μοντέλα, που διανύουν καθημερινά μικρές αποστάσεις, πρέπει να βγαίνουν τακτικά εκτός πόλης και να οδηγηθούν σβέλτα για 20 με 30 λεπτά, ώστε να καθαρίσουν τα φίλτρα και τα μπεκ τους.

9. Γεμίζουμε το ψυγείο του αυτοκινήτου μας με καθαρό νεράκι και δεν προσθέτουμε αντιψυκτικό, που έχει και αντισκωριακές ιδιότητες, οπότε ρισκάρουμε μεγάλη ζημιά του κινητήρα στις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα.

10. Ανεβάζουμε τις στροφές του κινητήρα, ενώ είναι ακόμη κρύος και δεν έχει φτάσει στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι δεν λιπαίνεται σωστά, αναπτύσσονται τριβές στο εσωτερικό του και φθείρεται πριν την ώρα του.

πηγή: ieidiseis.gr

Πρόγραμμα 220 εκατ. ευρώ για άνεργους άνω των 30 ετών – Οι δικαιούχοι

Απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας μέσω του προγράμματος για τους άνεργους. Στο πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021- 2027» εντάσσεται με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών,

Read More »

Το πρωτοσέλιδο του ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ της Παρασκευής 15/11 και οι κυριότερες ειδήσεις

Ειρηναίος: «Εντός του ’25 δημιουργείται Μητροπολιτικό Κέντρο στην Πτολεμαΐδα» – Στα «σκαριά» μεγάλη Ψυχογηριατρική δομή στην πόλη Μποδοσάκειο: Στάση εργασίας έκαναν οι εργαζόμενοι, αντιδρώντας στη

Read More »
X