Σε έντονο τόνο διαμαρτυρίας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ) εκφράζει την απογοήτευσή της για την πρόσφατη αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από 13% σε 24%, η οποία τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου. Στο δελτίο τύπου της, η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι η Ελλάδα έχει πλέον τον ακριβότερο καφέ στην Ευρώπη, με πάνω από το ένα τρίτο της τιμής του να αποτελείται από φόρους και εισφορές. Η ΠΟΕΣΕ ζητά άμεσες εξηγήσεις από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, θέτοντας το ερώτημα: «#ΓιατιΚυριακο?», ενώ παράλληλα προειδοποιεί ότι η απόφαση αυτή απειλεί την επιβίωση των επιχειρήσεων εστίασης και πλήττει την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού κλάδου.

@poese1992

#εστιαση_ελλαδα #Ποεσε #καφες #φπα #ακριβεια #freddo_του_κυριακου #γιατι_κυριακο

♬ original sound – Poese1992

Παραθέτουμε ολόκληρη την ανακοίνωση της ΠΟΕΣΕ:

«…ΘΕΟΠΙΚΡΟΣ! ΓΙΑΤΙ;»

Η αλήθεια είναι ότι δε γνωρίζουμε πώς ακριβώς πίνει τον καφέ του ο κ. Πρωθυπουργός. Ξέρουμε πολύ καλά όμως, ότι οι Έλληνες πλέον, πίνουμε τον ακριβότερο καφέ στην Ευρώπη. Όχι αναλογικά, αλλά σε πραγματικά, αληθή και απόλυτα νούμερα. Γιατί; Γιατί σύμφωνα με τις μελέτες(*), περισσότερο από το ένα τρίτο της τιμής του σερβιριζόμενου καφέ στην Ελλάδα σήμερα, είναι φόροι, κρατήσεις και εισφορές.

Σαν να μην ήταν αρκετός ο Ειδικός Φόρος Καφέ, που έχει και την παγκόσμια πρωτοτυπία να υπόκειται και σε ΦΠΑ, σαν να μην ήταν αρκετή η αφαίμαξη των δήμων, και οι φόροι υπέρ τρίτων, σαν να μην αρκούσε ο πληθωρισμός και η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και των πρώτων υλών, η Κυβέρνηση μας «κέρασε» μόλις, και το «κερασάκι» του ΦΠΑ: Από 1η Ιουλίου, κόντρα σε όλα τα υπεσχημένα και τα πιστεύω της, τον αύξησε στο 24%!
Ήταν φυσικό επόμενο, η Εστίαση με τόσο συμπιεσμένες κερδοφορίες, να μην είναι σε θέση πια, να τον απορροφήσει.

Το μέτρο θα αποδώσει λιγότερα από 42 εκ, τα οποία, μπροστά στα 5,6 δις πρωτογενούς πλεονάσματος, το πρώτο μόλις, επτάμηνο του ’24, είναι ψίχουλα. Μία ακατανόητη απόφαση, που κόβει την “ανάσα” του Έλληνα, κυριολεκτικά θα κλείσει επιχειρήσεις, ενώ κάνει ζημιά, ακόμη και στην ανταγωνιστικότητα του Τουρισμού μας. Το μόνο που καταφέρνει με τη στόχευσή της, είναι να δημιουργεί απορία για τα πραγματικά της κίνητρα…

Η Εστίαση απορεί και ζητά εξηγήσεις. Απαιτεί μία συνάντηση με τον Πρωθυπουργό. Γι’ αυτό ακριβώς, και το «hash-tag» της καμπάνιας μας, είναι το #ΓιατιΚυριακο?
Όχι για να κάνουμε αντιπολίτευση επί τούτου, αλλά γιατί πραγματικά, κανείς μας δεν καταλαβαίνει το γιατί! Ποσώς δε μάλλον, ο μέσος Έλληνας, που θα δει τον καφέ του ξαφνικά, να απογειώνεται στα 4 και στα 5 ευρώ. Ξαφνικά, να κόβεται η «ανάσα» του…

X