Πριν λίγο καιρό, το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας είχε προαναγγείλει ένα διαγωνισμό για νέους επιστήμονες 14-20 ετών που είχαν να καταθέσουν κάποια ευρεσιτεχνία ή πείραμα. Οι τρεις καλύτερες ευρεσιτεχνίες και/ή πειράματα, θα προκρίνονταν στον 35ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες στην Πολωνία. Και κάπως έτσι ξεκίνησε ένα “ταξίδι” για τον 17χρονο Ηλία Θεοχάρους, ο οποίος τυχαία είδε το διαγωνισμό και δήλωσε συμμετοχή.

 

Πώς “έφτασε” ο Ηλίας στη δημιουργία μιας ΝΕΑΣ χημικής ένωσης!

Η απορία 

Για τον Ηλία, η Χημεία ήταν ένα από τα πιο συναρπαστικά μαθήματα που του “άνοιγε” μοναδικούς και άκρως ενδιαφέροντες ορίζοντες για έρευνα, μάθηση, πειραματισμό και εφαρμογές σε πλειάδα τομέων, όπως η ιατρική και η βιομηχανία. Με έντονη την διάθεση για εξερεύνηση και πειραματισμό, ο Ηλίας έκανε μια ερώτηση για μια συγκεκριμένη χημική ένωση στην καθηγήτρια της Χημείας, κυρία Στέλλα Γκούζου, που δεν υπήρχε σε κανένα σχολικό βιβλίο χημείας, κάτι που εξέπληξε θετικά την εκπαιδευτικό, η οποία και τον προέτρεψε να ασχοληθεί με το θέμα εκτενέστερα, αναζητώντας πληροφορίες και εκτός σχολικής ύλης.

Η απογοήτευση που έγινε δημιουργία 

Δυστυχώς, η αναζήτηση τόσο του Ηλία όσο και της καθηγήτριάς του δεν απέφεραν καρπούς. Όμως, αυτό δεν πτόησε τον φιλόδοξο μαθητή του ΓΕΛ Νεάπολης, ο οποίος αποφάσισε να εγκαταστήσει στον υπολογιστή του ένα πρόγραμμα που θα του επέτρεπε να δώσει μορφή (οπτική απεικόνιση) στα μόρια και να κάνει μετρήσεις στη γεωμετρία, το μήκος και άλλες παραμέτρους. Ο στόχος του ήταν να καταφέρει να συνθέσει την ένωση που είχε σκεφτεί –  αυτή που φάνταζε αδύνατη στα στενά πλαίσια του εργαστηρίου.

Η ευχάριστη ανταμοιβή 

Η πρωτοφανής εργασία του Ηλία με τίτλο “«Σχηματισμός Οργανικής Ένωσης με Ιοντικό Δεσμό» δηλώθηκε στον διαγωνισμό του υπουργείου και εν τέλη “κέρδισε” για τον 17χρονο μαθητή μια θέση στην τριάδα των νέων επιστημών που θα “πετάξουν” στην Ευρώπη από την Ελλάδα, για να διαγωνιστούν με την ελίτ των Ευρωπαίων νέων επιστημών με αντικείμενο τη χημεία.

Η επιτροπή που αποφάσισε τις υποψηφιότητες ανέφερε ότι επρόκειτο για το αποτέλεσμα μιας χημικής ένωσης που δεν έχει καταγραφεί!

Σπουδαία “πρωτιά” και τα όνειρα για το μέλλον

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ηλίας είναι ο μοναδικός μαθητής που προκρίθηκε στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες που φοιτάει σε δημόσιο σχολείο. Όσο αφορά τα σχέδιά του για το μέλλον, ο μαθητής της Β’ Λυκείου στοχεύει Ιατρική Σχολή στο ΑΠΘ, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην κλινική ιατρική και την έρευνα. Ο Ηλίας έχει επίσης διαπρέψει και σε άλλους διαγωνισμούς στις επιστήμες, ενώ προκρίθηκε και στην Προλυμπιακή Ομάδα Αστονομίας και Αστροφυσικής!

Η διάκρισή του αυτή έδωσε αφορμή στην καθηγήτρια του Ηλία να αναφέρει ευστόχως ότι η περίπτωση του Ηλία αποτελεί απόδειξη ότι τα ελληνικά δημόσια σχολεία της περιφέρειας, με τα ελλιπώς εξοπλισμένα εργαστήρια, μπορούν να αναδείξουν τις ικανότητες των σπουδαίων μαθητών, ενώ τόνισε ότι είναι χρέος κάθε εκπαιδευτικού να συνδράμει στην εξέλιξη κάθε μαθητή, ενθαρρύνοντάς τον/την να ανακαλύψει πράγματα και να κατακτήσει τις κορυφές του.

 

 

.

 

X