Στο True Story Radio και τον Αντώνη Πουγαρίδη μίλησε την Τετάρτη ο  Σάκης Βούρας, Μηχανικός της  Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας, αναφερόμενος μεταξύ άλλων και στο έργο δημιουργίας κόμβων στη Νότια είσοδο της Πτολεμαΐδας, κάτι που θα συμβάλει σημαντικά στη διαχείριση της κυκλοφορίας στο σημείο.

Ήδη το έργο έχει ξεκινήσει και γίνονται οι πρώτες εργασίες. Όπως εξήγησε ο κ. Βούρας, το έργο γίνεται με έξοδα και επίβλεψη της ΔΕΗ ΑΕ. Μάλιστα εδώ και πάρα πολλά χρόνια είχε ξεκινήσει μια αλληλογραφία, όταν ακόμη ήταν σε εξέλιξη η διάνοιξη των ορυχείων, προκειμένου να απαλλοτριώσει την παλιά Ε.Ο. Κοζάνης – Πτολεμαΐδας για επέκταση των ορυχείων. Το υπουργείο που είναι και ιδιοκτήτης της οδού δεν δέχθηκε την απαλλοτρίωση, αλλά δέχθηκε να πάει από άλλο σημείο. Η μελέτη ολοκληρώθηκε το 2017, αλλά η νέα όδευση παρουσίαζε πολύ μεγάλο μειονέκτημα: Διέρχονταν από σημεία αποθέσεων της ΔΕΗ και παρουσίαζαν υποχωρήσεις τα τμήματα με την τεχνική υπηρεσία να μην δέχεται τελικά τα σημεία.

Με την απολιγνιτοποίηση πλέον, η ΔΕΗ δεν ενδιαφέρεται για την απαλλοτρίωση  και για να κλείσει η εκκρεμότητα, η ΔΕΗ πρότεινε και θα συντηρήσει την παλιά Ε.Ο. Κοζάνης Πτολεμαΐδας ως έχει από τον κόμβο Μαυροδεντρίου μέχρι την είσοδο Πτολεμαΐδας.

Μέσα στα πλαίσια συντήρησης και αναβάθμισης είναι τα δύο κομβικά σημεία, τα φανάρια στην νότια έξοδο της πόλης, όπου διασταυρώνονται ο περιφερειακός της Πτολεμαΐδας και ο δυτικής Εορδαίας και η χρήση φαναριών δημιουργεί κολλήματα στην κυκλοφορία.

Επίσης, το άλλο σοβαρό πρόβλημα, είναι η διασταύρωση με την οδό που πηγαίνει προς ΑΕΒΑΛ, όπου ουσιαστικά απαγορεύεται με την κυκλική στροφή. Αυτό θα λυθεί με τον δεύτερο κυκλικό κόμβο, όπως επίσης δεν θα υπάρχουν τα φανάρια, για όσους εισέρχονται από τα φανάρια και κατευθύνονται από Κοζάνη προς Πτολεμαΐδα.

Ο κ. Βούρας έκανε λόγο για δύο παρεμβάσεις που θα διευκολύνουν πολύ την κυκλοφορία, τονίζοντας πως το έργο θα συμπληρωθεί με έργα αποστράγγισης σε όλο το μήκος, μέχρι και τη διασταύρωση του Προαστίου, καθώς μαζεύονται νερά εκεί με την πρώτη βροχή. Ακόμη, θα γίνει νέο οδόστρωμα όπως προβλέπονται από τη νομοθεσία, θα διαμορφωθεί καλύτερα ο κόμβος του Προαστίου (θα μπουν φωτιστικά και θα γίνει διαμόρφωση του υφιστάμενου κόμβου) και θα γίνει πλήρης αποκατάσταση του ασφαλτοτάπητα και των στηθαίων ασφαλείας, των ερεισμάτων και των πινακίδων.

Το σημαντικό, όπως τόνισε, είναι ότι θα γίνει ένας σχεδόν καινούριος δρόμος καταλήγοντας ότι «θα είναι η τελευταία ευκαιρία να μπορέσει να δημιουργήσει τους κατάλληλους όρους ώστε να είναι μια ασφαλής οδός για τον κόσμο που κυκλοφορεί και κυρίως για τους εργαζόμενους της ΔΕΗ», σημείωσε ο κ. Βούρας.

Προσέθεσε, μάλιστα, ότι το τμήμα έξω από την πόλη όπου υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που ταλαιπωρούνται από το κακό οδόστρωμα, η περιφέρεια εκτιμάει πως θα τους βοηθήσει ώστε να λειτουργήσουν πλέον καλύτερα, με την ευχή να δημιουργηθούν και νέες.

Πλέον οι δημόσιοι φορείς μέσω της απολιγνιτοποίησης μπορεί να κάνει τέτοιο παρεμβάσεις ώστε να βελτιωθεί η επιχειρηματικότητα, με την έναρξη να γίνεται από την Πτολεμαΐδα και να επεκτείνεται και αλλού.

Το έργο αποκατάστασης θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2024, με τα πρώτα ασφαλτικά να πέφτουν φέτος και τα βαριά έργα να γίνονται του χρόνου, αφού ολοκληρωθούν πρώτα οι αγωγοί της τηλεθέρμανσης.

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X