2ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Εκπαίδευση» στην Καστοριά, 4 με 6 Οκτωβρίου

Ο Οργανισμός Καινοτομίας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη «Διαμόρφωσις» σε συνεργασία με το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) «Επιστήμες του Περιβάλλοντος και Εκπαίδευση για την Αειφορία» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες και το Περιβάλλον – Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία» του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, το Δ.Π.Μ.Σ. «Εκπαίδευση για την Αειφορία και το Περιβάλλον» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το Δ.Π.Μ.Σ. «Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίες» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, το Ξενόγλωσσο Πρόγραμμα Σπουδών “Economics and Sustainable Development” του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, το Π.Μ.Σ. «Διαχείριση Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Π.Ε.) Καστοριάς και τον Δήμο Καστοριάς, οργανώνουν το 2ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Εκπαίδευση – Διδασκαλία, Διά Βίου Μάθηση, Συμπερίληψη και Καινοτομία για την Πράσινη και Ψηφιακή Μετάβαση» στην Καστοριά από 04 έως και 06 Οκτωβρίου 2024. Το Συνέδριο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα “It’s Global Education Time (GET). From School Curricula to Youth Actions for Sustainable Development”.

Με κύριο θέμα «Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Εκπαίδευση – Διδασκαλία, Διά Βίου Μάθηση, Συμπερίληψη και Καινοτομία για την Πράσινη και Ψηφιακή Μετάβαση», το 2ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο αποσκοπεί αφενός στην ενημέρωση και στην ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και του κοινωνικού συνόλου σχετικά με τους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης και αφετέρου στη διαμόρφωση ενός πλαισίου συνάντησης, συζήτησης και αμοιβαίας μάθησης για θέματα αειφορίας στην εκπαίδευση.

Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) των Ηνωμένων Εθνών θεσπίστηκαν το 2015 ως παγκόσμια πρόσκληση για δράση στην κατεύθυνση της εξάλειψης της φτώχειας, της προστασίας του πλανήτη, της διασφάλισης της ειρήνης και της ευημερίας για όλους/ες έως το 2030.

Ο 4ος Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης επικεντρώνεται στη διασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης και στην προώθηση ευκαιριών διά βίου μάθησης για όλους/ες, με κοινωνική δικαιοσύνη και χωρίς αποκλεισμούς. Δίνει έμφαση στην ένταξη των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πρόσβαση και ολοκλήρωση της σχολικής εκπαίδευσης, καθώς και στην αύξηση του αριθμού των ενηλίκων με δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν την πρόσβαση στην απασχόληση.

Αναμφισβήτητα, η εκπαίδευση είναι το θεμέλιο για την επίτευξη του συνόλου των 17 ΣΒΑ και η ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας στη σχολική μονάδα αποτελεί τη βέλτιστη πρακτική για την ενσωμάτωση των 17 ΣΒΑ στην εκπαίδευση.

Για την Ελλάδα, η επίτευξη των 17 ΣΒΑ αποτελεί αδήριτη εθνική ανάγκη για ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς και κοινωνική ευημερία και η εκπαίδευση έχει διαδραματίσει σημαντικότατο ρόλο μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η εντεινόμενη κλιματική και οικονομική κρίση οδηγεί σε μεγέθυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και η σημασία της εκπαίδευσης για την καλλιέργεια γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θα συμβάλλουν σε έναν περισσότερο βιώσιμο κόσμο γίνεται ολοένα και πιο εμφανής.

Στόχος του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου «Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Εκπαίδευση – Διδασκαλία, Διά Βίου Μάθηση, Συμπερίληψη και Καινοτομία για την Πράσινη και Ψηφιακή Μετάβαση» είναι η παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών και ερευνητικών προσπαθειών, καθώς και εκπαιδευτικών διαδικασιών και μαθησιακών προσεγγίσεων και εργαλείων για ζητήματα Βιώσιμης Ανάπτυξης/Αειφορίας στην Εκπαίδευση. Η διοργάνωση του Συνεδρίου αποβλέπει, επίσης, στη διαμόρφωση ενός «τόπου» συνεύρεσης και ανταλλαγής απόψεων και ιδεών εκπαιδευτικών, ακαδημαϊκών, ερευνητών, επαγγελματιών και ενεργών πολιτών από πανεπιστήμια, σχολεία, εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς, πολιτιστικούς και οικονομικούς φορείς, τοπικές αυτοδιοικήσεις και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών από όλη την Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού.

Θεματικές Ενότητες του Συνεδρίου

Το 2ο Διεθνές Συνέδριο, με θέμα «Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Εκπαίδευση – Διδασκαλία, Διά Βίου Μάθηση, Συμπερίληψη και Καινοτομία για την Πράσινη και Ψηφιακή Μετάβαση», εστιάζει:

Στον Ενεργό Πολίτη και την Παγκόσμια Εκπαίδευση για την Πολιτειότητα (Citizenship)
Στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη/Αειφορία
Στην Ένταξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στην Εκπαίδευση

 

Παράλληλα, το Συνέδριο δίνει έμφαση σε ζητήματα που αφορούν την εισαγωγή, εφαρμογή, αποτίμηση και προώθηση των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Εκπαίδευση.

Το γενικό πλαίσιο των θεματικών ενοτήτων είναι: 

Παιδαγωγικές πρακτικές και καινοτομίες: Προσεγγίσεις για τη διδασκαλία των ΣΒΑ στις διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια εκπαίδευση). Σχεδιασμός διαθεματικών και διεπιστημονικών μαθημάτων με έμφαση στους ΣΒΑ. Εφαρμογή βιωματικών και συνεργατικών μεθόδων μάθησης.
Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Υποστήριξη Προγραμμάτων Βιώσιμης Ανάπτυξης στο σχολείο: Στρατηγικές ενίσχυσης των δεξιοτήτων και αξιών των εκπαιδευτικών για την επιτυχημένη ενσωμάτωση των 17 ΣΒΑ στη σχολική μονάδα. Κοινότητες μάθησης. Καλές πρακτικές.
Εκπαίδευση για την Ισότητα και την Κοινωνική Δικαιοσύνη: Διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις με έμφαση στη διασφάλιση της ισότητας και της δικαιοσύνης για την επίτευξη των ΣΒΑ μέσω της εκπαίδευσης. Ενδυνάμωση ευάλωτων ομάδων.
Πολιτειότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη στην Εκπαίδευση. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης για ενεργούς πολίτες: Σύνδεση της Πολιτειότητας με τους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Διαθεματικές και Διεπιστημονικές στρατηγικές διδασκαλίας για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της συμμετοχής στα κοινά. Προώθηση της πολιτισμικής συνείδησης και του διαπολιτισμικού διαλόγου.
Τεχνολογία και Καινοτομία: Χρήση εκπαιδευτικών τεχνολογιών για την υποστήριξη της διδασκαλίας των ΣΒΑ. Εφαρμογές Νέων τεχνολογιών και της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση. Δημιουργία και διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Διά Βίου Μάθηση και Κατάρτιση: Στρατηγικές και παραδείγματα αύξησης της ευαισθητοποίησης των πολιτών σχετικά με τους ΣΒΑ. Συνεργασίες ΜΚΟ με σχολεία και τοπικές κοινωνίες.
Αειφόρος Ανάπτυξη στο Σχολικό και Ακαδημαϊκό Περιβάλλον: Ενσωμάτωση των ΣΒΑ στα Προγράμματα Σπουδών, Ανάλυση μεθόδων και πρακτικών ενσωμάτωσης των ΣΒΑ στα Προγράμματα Σπουδών σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης. Προγράμματα που προωθούν την Αειφορία μέσα από την εκπαίδευση.
Αξιολόγηση και Παρακολούθηση της Προόδου της Ενσωμάτωσης των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Εκπαίδευση: Μέθοδοι και εργαλεία αξιολόγησης της ενσωμάτωσης των ΣΒΑ στα εκπαιδευτικά προγράμματα. Καλές πρακτικές για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με την εκπαίδευσή και τους ΣΒΑ. Αντιμετώπιση των προκλήσεων ενσωμάτωσης των ΣΒΑ στην εκπαίδευση.
Συνεργασία και Δίκτυα για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη: Συνεργασίες μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων/δομών, οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, επιχειρήσεων και κυβερνήσεων για την υποστήριξη των ΣΒΑ. Δίκτυα υποστήριξης εκπαιδευτικών που ενσωματώνουν τους ΣΒΑ στην καθημερινή σχολική πράξη.
Πολιτικές και Στρατηγικές για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στην Εκπαίδευση: Διεθνείς πρακτικές και Δίκτυα. Κύριες προκλήσεις και εμπόδια στην εφαρμογή προγραμμάτων για ενσωμάτωση των 17 ΣΒΑ στην εκπαίδευση.

 

Η μορφή του Συνεδρίου

Το Συνέδριο είναι υβριδικό, με διά ζώσης και εξ αποστάσεως κύριες ομιλίες, παράλληλες συνεδρίες με προφορικές εισηγήσεις, θεματικά συμπόσια, εργαστήρια και παρουσίαση αναρτημένων ανακοινώσεων. Οι διοργανωτές/τριες θα διασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ευκαιρίες έκφρασης και αλληλεπίδρασης των συμμετεχόντων/ουσών. Συνοδεύεται από πολιτιστικές εκδηλώσεις και εκδρομές για τους/τις συνοδούς των συνέδρων.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα εδώ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 17 ΣΒΑ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γλώσσα του Συνεδρίου

Επίσημες γλώσσες του Συνεδρίου είναι η ελληνική και η αγγλική. Οι περιλήψεις μπορούν να υποβληθούν σε μία από τις δύο γλώσσες και αντίστοιχα οι παρουσιάσεις, οι αναρτημένες ανακοινώσεις, τα συμπόσια και τα εργαστήρια θα διεξαχθούν στη γλώσσα υποβολής των περιλήψεων, σε γλωσσικά ομοιογενείς συνεδρίες.

 

Επικοινωνία

Για κάθε ερώτηση ή πληροφορία σχετική με το Συνέδριο, επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του Συνεδρίου στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] ή/και στους αριθμούς τηλεφώνου: α) 2467501902 και β) 6944842897

 

Ιστοσελίδα Συνεδρίου

Η ιστοσελίδα του Συνεδρίου βρίσκεται στη διεύθυνση:

https://diamorfosis.eu/el/2o-diethnes-epistimoniko-synedrio-oi-17-stochoi-viosimis-anaptyxis-stinekpaidefsi/

“Χριστούγεννα με τον Καρυοθραύστη” για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής και το Ειδικό Εργαστήρι Πτολεμαΐδας! (της Κούλας Πουλασιχίδου)

Πλημμύρισε με χαρούμενες φωνές το Πνευματικό Κέντρο Πτολεμαΐδας, την Τρίτη το πρωί από την εκδήλωση με θέμα: “Χριστούγεννα με τον Καρδιοθραύστη” που παρουσίασαν μαθητές του

Read More »

Τι πιο λογικό από τα ανταποδοτικά τέλη στα μεγάλα Φ/Β; (Γράφει ο Μιχάλης Ραμπίδης)

Πτολεμαΐδα  21-12-2024 Το Δημοτικό Συμβούλιο Σερβίων της ΠΕ Κοζάνης, στις 12/12/2024 αποφάσισε να επιβάλει σε όλους τους Φωτοβολταϊκούς Σταθμούς του Δήμου ανταποδοτικά τέλη με συντελεστή

Read More »

Συνελήφθη 21χρονος στην Πτολεμαΐδα – Κατασχέθηκε «φούντα» άνω των 110 γραμμαρίων

Συνελήφθη, χθες (20-12-2024) τις μεσημβρινές ώρες στην πόλη της Πτολεμαΐδας, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Εορδαίας, 21χρονος ημεδαπός, για κατοχή και διακίνηση

Read More »
X