Το δυστύχημα των διοδίων, τα αντανακλαστικά των υπευθύνων, και η αναμονή για την αναγκαία παρέμβαση – Γράφει ο Αντώνης Κ. Πουγαρίδης

Ο αστικός μύθος λέει πως ήταν διαφορετική η θέση, από αυτή στην οποία τελικά έγινε η χωροθέτηση του τοπικού σταθμού διοδίων του Πολυμύλου στην Εγνατία Οδό. Από ανθρώπους που ήταν στα πράγματα εκείνη την εποχή λέγεται πως η αρχική χάραξη εμπόδιζε επιφανές στέλεχος του ΠΑΣΟΚ από την περιοχή εκείνης της περιόδου στην αξιοποίηση της περιουσίας. Όπως είναι λογικό μετά από 40 χρόνια δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την ορθότητα του παραπάνω ισχυρισμού, όμως θα ήταν η μόνη λογική εξήγηση ώστε να μπει ένας σταθμός διοδίων σε μία τόσο προφανώς ακατάλληλη θέση.

 

Για τους κατοίκους των Νομών Κοζάνης και Ημαθίας το πρόβλημα είναι γνωστό και όλοι γνωρίζουν τα δεκάδες ατυχήματα που έχουν γίνει λόγω και της μεγάλης ομίχλης στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά και τα χιλιάδες ατυχήματα που “γλιτώσαμε στο τσακ” από την ίδια αιτία. Ειδικά δε για τους τακτικούς χρήστες της Εγνατίας οδού η κατάσταση έχει γίνει ανυπόφορη καθώς νιώθουμε εκτεθειμένοι στους κινδύνους που προκύπτουν. Ακόμα δε περισσότερο, όταν δεν έχουν τα αντανακλαστικά, να αφήσουν ελεύθερη τη διέλευση από το σταθμό διοδίων, για τις ώρες ακραίας ομίχλης!

 

Η Εγνατία Οδός συστηματικά κάνει ότι δεν ακούει. Είναι όμως μόνο η ομίχλη το πρόβλημα; Προφανώς και όχι. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες και ιδιαίτερα τα σαββατοκύριακα που είναι τόσο μεγάλος ο κυκλοφοριακός φόρτος που δημιουργούνται ουρές χιλιομέτρων σε πολλούς σταθμούς διοδίων. Ένα πρόβλημα τεράστιο το οποίο πρώτον δημιουργεί τεράστια επικινδυνότητα αφού οι ουρές φτάνουν εκατοντάδες μέτρα πριν την προειδοποιητική σήμανση, δημιουργεί τεράστια επικινδυνότητα με τους οδηγούς που αγανακτισμένοι από την αναμονή προσπαθούν παρανόμως να αλλάξουν λωρίδες μπαινοβγαίνοντας ακόμα και στη λωρίδα της έκτακτης ανάγκης, και τέλος δημιουργούν τεράστια ταλαιπωρία με μισή ή και μία ώρα αναμονής τουλάχιστον, επιπλέον του ταξιδιού. Ένα φαινόμενο που συμβαίνει εδώ και χρόνια, και ελπίζουμε να μην χρειάζεται να συμβεί και εδώ “το κακό” για να ενεργοποιηθούν κάποιοι.

 

Είναι είναι δουλειά της Εγνατία Οδός ΑΕ, να λύσει όλα τα προβλήματα αυτά; Ούτε αυτό είναι σαφές, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε εν μέσω μιας διαδικασίας ιδιωτικοποίησης. Ποιος θα το περίμενε το 2017 που ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να πουλήσει την Εγνατία Οδό μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, ότι οκτώ χρόνια μετά (!) η ιδιωτικοποίηση δεν θα είχε ολοκληρωθεί !  Η διαδικασία που ανέδειξε ανάδοχο την πλειοδότη μόλις πριν 4 χρόνια, αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2025 και να παραδώσει την τον αυτοκινητόδρομο στον παραχωρησιούχο.

 

Από όσο γνωρίζουμε είναι ήδη έτοιμη η εταιρεία να κάνει μία σειρά από συντηρήσεις και παρεμβάσεις οι οποίες προφανώς θα γίνουν σε πολύ μικρότερους χρόνος σε σχέση με την κρατική Εγνατία. Ο ιδιωτικός τομέας άλλωστε δουλεύει με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες, μην ξεχνάμε τη συντήρηση της γέφυρας του Αξιού, η οποία συντηρήθηκε με τους ρυθμούς που κατασκευάστηκε το γεφύρι της Άρτας.

 

Από εδώ και πέρα περιμένουμε να δούμε αν και πότε θα γίνει οποιαδήποτε ενέργεια για την ενίσχυση της ασφάλειας στο συγκεκριμένο σημείο…….

 

Πτολεμαΐδα: Δεκάδες παιδιά πολύτεκνων οικογενειών τιμήθηκαν για την επιτυχία τους

Σε μια ζεστή ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 23 Απριλίου 2025 η εκδήλωση βράβευσης των παιδιών πολύτεκνων οικογενειών στην Πτολεμαΐδα. Η πρωτοβουλία της Ιεράς

Read More »

Αρκούδα εμφανίστηκε στην αυλή της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας Καστοριάς! (Βίντεο)

Ανησυχία προκάλεσε η εμφάνιση αρκούδας στις εγκαταστάσεις της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας της ΠΕ Καστοριάς. Όπως αναφέρει η ΠΕ Καστοριάς: “Επιβάλλεται αλλαγή νομοθετικού πλαισίου για την διαχείριση

Read More »

Τέσσερις πρόσφυγες του Πόντου σε τροχιά ανάπτυξης στη Μητέρα Πατρίδα το 1945 – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ

Τέσσερις πατριώτες των αλησμόνητων πατρίδων του Πόντου, τέσσερις καλοί φίλοι, τέσσερις καλλιτέχνες στο είδος της εργασίας τους σε αναμνηστική Φωτογραφία το 1945. Στη φώτο μας,

Read More »
X