Η εποχή της Cosmote πλησιάζει στο τέλος της, καθώς η Deutsche Telekom και η διοίκηση του ΟΤΕ φαίνεται να έχουν λάβει την οριστική απόφαση για τη σταδιακή αντικατάσταση του ιστορικού ονόματος με το εμπορικό σήμα «T».
Η Cosmote, που ιδρύθηκε το 1998, έχει ταυτιστεί με τις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα, καλύπτοντας υπηρεσίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, ίντερνετ και τηλεόρασης. Ωστόσο, μετά από χρόνια ηγετικής παρουσίας, φαίνεται πως το όνομα Cosmote θα δώσει τη θέση του στη νέα στρατηγική ενοποίησης των θυγατρικών της Deutsche Telekom παγκοσμίως.
Μια απόφαση που «ψηνόταν» εδώ και χρόνια
Η απόφαση για την αντικατάσταση του ονόματος δεν είναι νέα. Ήδη από την περίοδο διοίκησης του Μιχάλη Τσαμάζ, είχε γίνει τοποθέτηση του εμβληματικού γράμματος «T» στην πρόσοψη του κτιρίου του ΟΤΕ στη Λεωφόρο Κηφισίας, ενώ σταδιακά το σήμα ενσωματώθηκε στις διαφημίσεις, το website της Cosmote και τις επίσημες ανακοινώσεις του ομίλου.
Με την ανάληψη της ηγεσίας από τον νέο CEO, Κώστα Νεμπή, η Deutsche Telekom έθεσε ως προτεραιότητα τη μετάβαση στο brand «T», θέτοντας το 2025 ως χρονικό ορόσημο για την ολοκλήρωση της αλλαγής.
Ένα brand με δυναμική, αλλά και περιορισμούς
Παρά τη δυναμική του ονόματος Cosmote στην Ελλάδα, η Deutsche Telekom φέρεται αποφασισμένη να προωθήσει τη διεθνή ταυτότητα της εταιρείας μέσω του σήματος «T». Η αλλαγή θεωρείται στρατηγική επιλογή για την ενίσχυση της ενιαίας εικόνας του ομίλου σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται.
Το ΟΑΚΑ και το όνομα Telekom Arena
Οι φήμες για τη μετονομασία του κλειστού γηπέδου του ΟΑΚΑ σε «Telekom Arena» ενίσχυσαν την πεποίθηση ότι η Deutsche Telekom προχωράει σε γενικευμένη χρήση του νέου brand. Αν και το deal δεν έχει επισημοποιηθεί, η πρόταση για 5ετή συμφωνία αξίας 25 εκατ. ευρώ δείχνει τη σοβαρότητα των προθέσεων της εταιρείας.
Αυτό που προκαλεί αίσθηση είναι ότι το όνομα «Cosmote Arena» δεν επιλέχθηκε, παρότι η Cosmote παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα στην Ελλάδα.
Τι αναμένεται
Η σταδιακή αντικατάσταση του brand Cosmote αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2025. Αν και δεν έχουν οριστικοποιηθεί όλες οι λεπτομέρειες, η πορεία φαίνεται να έχει ήδη χαραχθεί. Η Deutsche Telekom στοχεύει να εδραιώσει το «Τ» ως το βασικό της σήμα στην ελληνική αγορά, βάζοντας τέλος σε μια εποχή που καθόρισε τις τηλεπικοινωνίες στη χώρα.