ΣΤΕΛΜΑ (Μαμαντζής) : «Υπογράφει» την αντιδιαβρωτική προστασία πολεμικών πλοίων υποστήριξης του Γαλλικού Ναυτικού

Την αντιδιαβρωτική προστασία και τη βαφή δεξαμενών και μηχανοστασίου πολεμικού πλοίου υποστήριξης (ανεφοδιασμού καυσίμων) που προορίζεται για το Γαλλικό Ναυτικό ολοκλήρωσε πρόσφατα η θεσσαλονικιώτικη ΣΤΕΛΜΑ ΑΤΕ της οικογένειας Μαμαντζή, βάζοντας την υπογραφή της σε ένα σημαντικό πρότζεκτ. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο που παραδίδει στο πλαίσιο παραγγελίας 6 εκατ. ευρώ για 3+1 τέτοιου τύπου πλοία (Bâtiments Ravitailleurs de Forces-BRF), την οποία εξασφάλισε η εταιρεία σε διεθνή διαγωνισμό του κρατικού γαλλικού ναυπηγείου Chantiers  de l´Atlantique, που κατασκευάζει τα πολεμικά σκάφη σε κοινοπραξία με τη γνωστή εταιρεία Naval Group.

Μάλιστα, η ΣΤΕΛΜΑ ετοιμάζεται να παραδώσει τον Ιούνιο του 2025 και το δεύτερο πλοίο, ενώ πριν από μερικές ημέρες υπέγραψε τη σχετική συμφωνία και για το τρίτο, το οποίο θα παραδοθεί στα μέσα του 2027. Για το δε τέταρτο βρίσκεται αυτή την περίοδο σε διαπραγματεύσεις, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών το 2029. Η συμφωνία-πλαίσιο για τα BRF υπεγράφη μεταξύ του Γαλλικού Ναυτικού και της κοινοπραξίας του κρατικού γαλλικού ναυπηγείου Chantiers de l´Atlantique και της Naval Group, με τον σχετικό διαγωνισμό για τις εργασίες της αντιδιαβρωτικής προστασίας και της βαφής να προκηρύσσεται στη συνέχεια. Μάλιστα, η ΣΤΕΛΜΑ επικράτησε ανταγωνιζόμενη γαλλικές, γερμανικές, ιταλικές και ρουμανικές επιχειρήσεις.

Για την αντιδιαβρωτική προστασία και βαφή δεξαμενών και μηχανοστασίου του πρώτου πλοίου χρειάστηκαν περίπου 22 μήνες, χρόνος που θα ισχύσει κατά μέσο όρο και για το κάθε ένα από τα επόμενα, ενώ εργάστηκαν γι’ αυτό από την πλευρά της ΣΤΕΛΜΑ περί τα 40 άτομα. Σημειώνεται ότι στο ναυπηγείο Chantiers de l´Atlantique στο Σεν Ναζέρ στη Γαλλία η θεσσαλονιώτικη εταιρεία έχει μόνιμη παρουσία, διαθέτοντας αυτή τη στιγμή επί τόπου 130 άτομα για μια σειρά έργων που αναλαμβάνει.

Τα BRF προμηθεύουν τα πλοία του Γαλλικού Ναυτικού με καύσιμα για πρόωση, αλλά και αεροσκάφη, έχουν μήκος 194 μέτρων, πλάτος 27,6 μέτρων και χωρητικότητα πλήρους φορτίου 31.000 τόνων.

Το «merci» για τους θαλάσσιους ηλεκτρικούς υποσταθμούς

Εν τω μεταξύ η ΣΤΕΛΜΑ ολοκληρώνει τον Απρίλιο τη βαφή για τον δεύτερο και τελευταίο θαλάσσιο ηλεκτρικό υποσταθμό για αιολικά πάρκα (off shore) με τόπο εγκατάστασης τη Βόρεια Θάλασσα στο πλαίσιο έργου 4 εκατ. ευρώ που κέρδισε σε διεθνή διαγωνισμό του Chantiers  de l´Atlantique το καλοκαίρι του 2024. Μάλιστα, πριν από λίγο καιρό η εταιρεία σε συνάντηση με τους υπευθύνους του Chantiers  de l´Atlantique έλαβε συγχαρητήρια για τη δουλειά της, αλλά και ευχαριστίες, όπως αναφέρει στη Voria.gr ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ΣΤΕΛΜΑ, Δημήτρης Μαμαντζής, κυρίως για τη μεθοδολογία που εισήγαγε στον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών, η οποία άλλαξε το mindset του ναυπηγείου και το βοήθησε στη διεύρυνση του αντικειμένου του, που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια. «Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η ΣΤΕΛΜΑ θεωρείται αυτή τη στιγμή στο γαλλικό ναυπηγείο η κορυφαία εταιρεία στο αντικείμενό της» λέει χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Μαμαντζής.

Το έργο, που αφορά τη βαφή των ηλεκτρικών υποσταθμών όσο αυτοί βρίσκονται στο ναυπηγείο, πριν εγκατασταθούν στη θάλασσα, υλοποιείται σε ειδικούς χώρους στις εγκαταστάσεις του γαλλικού ναυπηγείου που έχουν διαμορφωθεί για την κατασκευή των υποσταθμών, αλλά και για τη βαφή τους, τα λεγόμενα painting cells.

Logistic Support Ship Jacques Stosskopf. (Picture source: French government)

πηγή: voria.gr

Ηλεκτρικό ρεύμα: Ξεκινούν οι αιτήσεις των επιχειρήσεων για επιδότηση – Οι τρεις κατηγορίες και το ύψος της ενίσχυσης

Ανοίγει αύριο, Δευτέρα 12 Μαίου ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ (power4business.deddie.gr) για την υποβολή αιτήσεων στήριξης των επιχειρήσεων για το αυξημένο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας

Read More »

Ημερίδα για τη Γενοκτονία των Ποντίων με διακεκριμένους ομιλητές θα πραγματοποιηθεί στην Κοζάνη

Με τίτλο «Αναζητώντας την Ιστορική Δικαιοσύνη – Η Μνήμη Ενώνει, η Αλήθεια Διδάσκει», ο Σύνδεσμος Ποντιακών Σωματείων (Σ.Πο.Σ.) Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου σε συνεργασία με

Read More »
X