Καταδικάστηκαν 7 άτομα για τις υπερκοστολογήσεις 32 εκατ. ευρώ στην Εγνατία Οδό στα Γρεβενά

Στη φυλακή οδηγούνται δύο μηχανικοί που καταδικάστηκαν σε κάθειρξη 13 ετών για τις υπερτιμολογήσεις, ύψους 32 εκατ. ευρώ, όσον αφορά την κατασκευή των πέντε δίδυμων σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, στο νομό Γρεβενών, την περίοδο 2008/09. Για την ίδια υπόθεση καταδικάστηκαν σε πολυετείς καθείρξεις άλλοι τέσσερις μηχανικοί, όπως επίσης ο νόμιμος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας, αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι μέχρι το Εφετείο υπό τον όρο της καταβολής εγγύησης από 5.000 έως 25.000 ευρώ.

Ύστερα από πολύμηνη ακροαματική διαδικασία, το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης έκρινε συνολικά ενόχους – χωρίς αναγνώριση ελαφρυντικού – 7 από τους συνολικά 15 κατηγορούμενους. Μεταξύ αυτών που αθωώθηκαν είναι μέλη παλιότερων διοικήσεων της «Εγνατίας Οδός Α.Ε.».

Οι μηχανικοί για τους οποίους το δικαστήριο «έδειξε» το δρόμο προς τη φυλακή ήταν επιβλέποντες του έργου για λογαριασμό της Εγνατίας Οδού και κρίθηκαν ένοχοι για απάτη εις βάρος Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (Εγνατία Οδός ΑΕ- κατά μετατροπή του κατηγορητηρίου από απάτη κατά του ελληνικού Δημοσίου), απιστία, ψευδή βεβαίωση και νόθευση εγγράφου.

Για τις ίδιες πράξεις καταδικάστηκε σε κάθειρξη 13 ετών ένας ακόμη επιβλέπων μηχανικός, ενώ δύο συνάδελφοί τους που διηύθυναν την εκτέλεση των εργασιών καταδικάστηκαν σε κάθειρξη 5 και 8 ετών, αντίστοιχα, για απλή συνέργεια στην πράξη της απάτης και, κατά περίπτωση, νόθευση εγγράφου.

«Ούτε σεντς δεν ζημιώσαμε την Εγνατία»
Ως ηθικοί αυτουργοί στην απάτη και την ψευδή βεβαίωση τιμωρήθηκαν μία μηχανικός της αναδόχου εταιρίας και ο νόμιμος εκπρόσωπός της (10 και 12 έτη κάθειρξη, αντίστοιχα). Επιπλέον, το δικαστήριο αποφάσισε να απαλλάξει όσους κατηγορούμενους αντιμετώπιζαν την πράξη της απόπειρας απάτης κατά των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στις απολογίες τους, οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις βαρύτατες κατηγορίες που τους αποδόθηκαν. «Δουλέψαμε τίμια, η Εγνατία ήταν σαν το σπίτι μας. Ούτε σεντς δεν την ζημιώσαμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας εκ των κατηγορούμενων μηχανικών, ενώ συγκατηγορούμενός του στάθηκε στις δυσκολίες του έργου λόγω της γεωγραφικής του θέσης.

Το επίμαχο έργο και η δεύτερη δικογραφία
Η υπόθεση πήρε το δρόμο της Δικαιοσύνης, το 2015, ύστερα από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε στον Εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης η τότε διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Το έργο αφορούσε την κατασκευή πέντε δίδυμων σηράγγων στις θέσεις Αγίας Τριάδας, Αγίας Παρασκευής, Αγναντερού, Πριονίων και Βελανιδίων. Σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα, οι επίμαχες σήραγγες προϋπολογίστηκαν και κατασκευάστηκαν ως συγκεκριμένης κατηγορίας αλλά πληρώθηκαν ως άλλης κατηγορίας, σημαντικά ακριβότερης.

Να σημειωθεί ότι στα ποινικά δικαστήρια της Θεσσαλονίκης εκκρεμεί και δεύτερη δικογραφία, που αφορά υπερκοστολογήσεις εργασιών σε άλλο τμήμα του ίδιου αυτοκινητόδρομου (μήκους 8,5 χιλιομέτρων από τη σήραγγα Παναγίας μέχρι τη σήραγγα Συρτού). Πολλά από τα κατηγορούμενα πρόσωπα είναι κοινά, ενώ το ύψος των υπερκοστολογήσεων στην περίπτωση αυτή ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το κατηγορητήριο.

Πηγή:https://www.protothema.gr

Νέα αξιολογημένα προγράμματα κατάρτισης ανέργων για τη νέα δράση της ΔΥΠΑ

Σήμερα, Τετάρτη 9 Ιουλίου, εμπλουτίστηκε η λίστα εγκεκριμένων προγραμμάτων κατάρτισης της δράσης «Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης για 50.000 Ωφελούμενους Ανέργους σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες και

Read More »

Η Ελληνο-Λιβυκή κρίση και ο ρόλος της Τουρκίας: Ανάγκη για μια στρατηγική επαναπροσέγγισης – Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Π. Μπαλωμένος

  Οι τελευταίες εξελίξεις, όπως η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) και της τουρκικής ΤΡΑΟ για υπεράκτιες έρευνες —

Read More »
X