Μακράν πιο αξιόπιστη πηγή ενηµέρωσης για τους Έλληνες παραµένει ο έντυπος Περιφερειακός Τύπος, µε την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Reutersνα αποτυπώνει και φέτος τη δυναµική και τη διείσδυση των τοπικών εφηµερίδων στις τοπικές κοινωνίες.
Η ίδια έρευνα µάλιστα, φέρνει τις τοπικές εφηµερίδες πρώτες σε αναγνωσιµότητα, έναντι των µεγάλων εφηµερίδων εθνικής κυκλοφορίας.
Σε µια εποχή όπου η εµπιστοσύνη των πολιτών προς τα ελληνικά Μ.Μ.Ε. βρίσκεται σε ιστορικά χαµηλά, η Τοπική Εφηµερίδα αποτελεί το αποκούµπι των πολιτών, που αναζητούν πραγµατική ενηµέρωση, µε πρωτογενές ρεπορτάζ και περιεχόµενα.
Στην 14η ετήσια έκδοσή της, η έρευνα του Ινστιτούτου Reuters διεξήχθη σε 48 χώρες του κόσµου, καταγράφοντας τις συνήθειες του κοινού στον τοµέα της ενηµέρωσης.
ΠΡΩΤΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙ∆ΕΣ
Από τις εφηµερίδες µέσω των οποίων ενηµερώνονται οι Έλληνες τουλάχιστον µία φορά την εβδοµάδα, η τοπική εφηµερίδα έρχεται µακράν πρώτη µε ποσοστό 17%, >ενώ ακολουθούν η Real News, το Πρώτο Θέµα και το Βήµα µε 10%, , η Καθηµερινή µε 9% και τα Νέα µε 8%.
Μεγάλη πρωτιά για τον Περιφερειακό Τύπο και στον τοµέα της εµπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στα Μ.Μ.Ε., µε την τοπική εφηµερίδα να καταγράφει ποσοστό εµπιστοσύνης 49%,, το µεγαλύτερο στην Ελλάδα, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την εφηµερίδα ‘‘Καθηµερινή’’ µε ποσοστό 43%, ενώ ακολουθούν η ΕΡΤ µε 42%, και το in.gr, ο ALPHA και το MEGA µε ποσοστό 40%.
Το ποσοστό αυτό του Περιφερειακού Τύπου αποκτά ακόµα µεγαλύτερη σηµασία, δεδοµένου ότι η Ελλάδα έχει τον χαµηλότερο βαθµό εµπιστοσύνης πολιτών στα Μ.Μ.Ε. (22%), µεταξύ των 48 χωρών της έρευνας. Σηµειώνεται ότι αντίστοιχο εύρηµα, µε πρωτιά της τοπικής εφηµερίδας στην αξιοπιστία, καταγράφεται µόνο σε Γαλλία και Ισπανία
Αντίστοιχα, ο Περιφερειακός Τύπος συγκεντρώνει το χαµηλότερο ποσοστό δυσπιστίας από τα ελληνικά Μ.Μ.Ε. µε ποσοστό µόλις 21%, ενώ ακολουθούν in.gr και Καθηµερινή µε ποσοστό 30%.
ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Κι ενώ ο έντυπος Τύπος στην Ελλάδα κρατά ψηλά τη σηµαία της ενηµέρωσης και της αξιοπιστίας, η ελληνική Πολιτεία επιµένει στην απαξίωση.
Ο τυποκτόνος νόµος Κατρούγκαλου βύθισε σε κρίση τις περιφερειακές εφηµερίδες, ενώ ακολούθησαν χρόνια κυβερνητικής αδιαφορίας, µε τον Περιφερειακό Τύπο να µη λαµβάνει αυτά που δικαιούται από τη νοµοθεσία.
Η υποχρεωτική αναλογία της κρατικής διαφήµισης µεταξύ εθνικών – περιφερειακών Μ.Μ.Ε. παραµένει… ανέκδοτο, ενώ σήµερα, οι περιφερειακές εφηµερίδες στην Ελλάδα περιµένουν δύο δόσεις (2023 και 2024) από τα αντισταθµιστικά µέτρα που αφορούν την τερατώδη ρύθµιση Κατρούγκαλου για “χαράτσι” 2% επί των ακαθάριστων εσόδων.
Επιπλέον, το πρόγραµµα επιδότησης εργαζοµένων στον Περιφερειακό Τύπο που ψηφίστηκε το 2019 από όλα τα κόµµατα της Βουλής δεν έχει µέχρι σήµερα εφαρµοστεί!
Κερασάκι… στην τούρτα, η εξαίρεση του κλάδου από τη ρύθµιση πάσης φύσεως οφειλών!
Στην υπόλοιπη Ευρώπη
Ο Τοπικός – Περιφερειακός Τύπος συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά αξιοπιστίας σε όλη την Ευρώπη.
Νορβηγία – 77%
Φινλανδία – 76%
Ολλανδία – 73%
Σουηδία – 73%
Ιρλανδία – 71%
∆ανία – 69%
Πορτογαλία – 63%
Γαλλία – 61%
Ελβετία – 61%
Αυστρία – 58%
Βέλγιο – 54%
Βρετανία – 51%
Κροατία – 51%
Ισπανία – 51%
Πολωνία – 47%
Σλοβακία – 45%
Ρουµανία – 44%
Βουλγαρία – 43%
Ουγγαρία – 31%
Η ενηµέρωση στην Ελλάδα
Με ποσοστό 84% οι Έλληνες αναζητούν ειδήσεις στο διαδίκτυο, ενώ το 64% προτιµά να ενηµερώνεται από τα κοινωνικά δίκτυα, το 48% από την τηλεόραση και το 11% από έντυπα.
Ο Αντώνης Καλογερόπουλος (Ελεύθερο Πανεπιστήµιο Βρυξελλών), υπεύθυνος της έρευνας στην Ελλάδα, σχολιάζοντας τα ελληνικά ευρήµατα, αναφέρει µεταξύ άλλων: «Τα κοινωνικά δίκτυα παραµένουν η κύρια πηγή ενηµέρωσης για τους περισσότερους Έλληνες χρήστες του διαδικτύου (64%). Το YouTube (30%), το Instagram (21%) και το TikTok (17%) χρησιµοποιούνται όλο και περισσότερο για ενηµέρωση, ιδίως από νέους».
Πηγή: haniotika-nea.gr