Πώς αποζημιώνονται τα θύματα ηλεκτρονικής απάτης σε περίπτωση που αδειάσει ο τραπεζικός τους λογαριασμός;

Σε εγρήγορση καλούν τους συναλλασσόμενους οι τράπεζες μετά από περιστατικό «εισαγόμενης» απάτης στον Βόλο.

Οργανωμένο κύκλωμα, από το εξωτερικό, εξαπάτησε επιχειρηματία, πείθοντάς τον να αλλάξει τους τραπεζικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα να χαθούν όλα τα χρήματά του.

Γυναίκα που μιλούσε ελληνικά του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας και τον ενημέρωσε ότι παραβιάστηκε ο λογαριασμός του και ζήτησε να υπάρξει διαδικασία ασφάλειας με εισαγωγή νέων κωδικών.

Πώς αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς
Η κλήση εμφανίζεται να πραγματοποιείται από τηλεφωνικό αριθμό που πραγματικά ανήκει στην τράπεζα, και ο επιχειρηματίας, που συναλλάσσεται μαζί της, δεν σκέφθηκε ούτε στιγμή πως πρόκειται για απάτη. Πρόκειται για τη νέα τεχνική απάτης που έχει κάνει την εμφάνιση της και στην Ελλάδα γνωστή ως «Caller ID spoofing».

Στην ερώτηση πώς κλωνοποείται και κατόπιν αναπαράγεται η φωνή του τραπεζικού υπαλλήλου, ο Νίκος Βασιλάκος, σύμβουλος εκπαίδευσης και πραγματογνώμονας στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξήγησε την διαδικασία.

Όπως περιέγραψε ο ειδικός, οι επίδοξοι δράστες κάνουν κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας προσποιούμενοι τον πελάτη με σκοπό να εκπαιδεύσουν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στην φωνή του τηλεφωνικού κέντρου.

«Μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό»
Δυστυχώς, όπως αναφέρεται πάνω από 90.000 ευρώ κάνουν κάθε μέρα φτερά από λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών, μάλιστα σε διάστημα 6μηνου είναι πάνω από 2 χιλιάδες τα περιστατικά απάτης.

Μάλιστα, μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό, όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Μαντές, μηχανικός Η/Υ και εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εγκλήματος.

«Με αγωγή κατά της Τράπεζας οι εξαπατημένοι μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους»
Πώς θα πάρετε τα χρήματα πίσω αν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης κι αδειάσει ο τραπεζικός σας λογαριασμός; Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν είναι:

-Επικοινωνία αμέσως με το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας, όπου δηλώνεται η απάτη και η κλοπή

-Πρέπει το θύμα να ζητήσει και να λάβει αντίγραφο της μαγνητοφωνημένης επικοινωνίας με την τράπεζα

-Το αντίγραφο παραδίδεται σε δικηγόρο, που εξειδικεύεται στις απάτες

-Κατόπιν κατατίθεται άμεσα αγωγή κατά της τράπεζας, καθώς πια επιστρέφονται τα χρήματα με νομοθεσία που πέρασε τον Σεπτέμβριο και δικαιώνει τον καταναλωτή.

-Η απάτη θα πρέπει να έχει γίνει μέσα στο 2024.

Πηγή: https://www.megatv.com

Συναυλία-αφιέρωμα “100 χρόνια ελληνικής μουσικής – αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη” από τη Χορωδία Δωματίου Κοζάνης το Σάββατο 8/2

Η Χορωδία Δωματίου Κοζάνης μετά την συναυλία που έδωσε στο Στρασβούργο προς τιμήν του Οικουμενικού Πατριάρχη, θα παρουσιάσει και στο κοινό της Κοζάνης την συναυλία-αφιέρωμα

Read More »

Εκδήλωση για την κοπή της Βασιλόπιτας και την παρουσίαση μελέτης για τις επιπτώσεις ανάπτυξης των ΑΠΕ από το ΓΕΩΤ.Ε.Ε/Π.Δ.Μ την Κυριακή 9/2

Το Περιφερειακό Παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε/Π.Δ.Μ), διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση για την παρουσίαση της μελέτης Ομάδας Εργασίας του Παραρτήματος με θέμα: «ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Read More »

Ογκολογικοί ασθενείς: Σύντομα θα έχουν τον φάκελο υγείας στο κινητό τους – Τι περιλαμβάνει η εφαρμογή

Στο κινητό τους θα έχουν οι ογκολογικοί ασθενείς ό,τι χρειάζονται για την ασθένειά τους σε περίπου τρεις μήνες. Η ΗΔΙΚΑ με πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας

Read More »

ΔΕΥΑΚ: Χωρίς νερό ως το μεσημέρι κάποιες οδοί της Κοζάνης λόγω διαρροής σε αγωγό

Η Δ.Ε.Υ.Α. Κοζάνης πληροφορεί όσους διαμένουν και δραστηριοποιούνται στις οδούς Χαλκιδικής, Αργυρόκαστρου, Βυζαντίου, Πτολεμαίων και Μυστρά  ότι σήμερα, Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025 θα υπάρχει διακοπή

Read More »
X