Ποινές με πρόστιμα έως 10.000 ευρώ και φυλάκιση

Ο νέος νόμος 5090/2024, που τέθηκε σε ισχύ, επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στον Ποινικό Κώδικα της Ελλάδας, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν αυστηρότερες ποινές για σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), όπως η επικίνδυνη οδήγηση.

Κύριες Τροποποιήσεις στον Ποινικό Κώδικα
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι η εισαγωγή του άρθρου 290Α, το οποίο ορίζει την “επικίνδυνη οδήγηση” ως συμπεριφορά που θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία των ανθρώπων. Παραδείγματα τέτοιων συμπεριφορών περιλαμβάνουν την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, την παραβίαση σημάτων κυκλοφορίας και άλλες ενέργειες που απειλούν τη δημόσια ασφάλεια.

Ποινές για Επικίνδυνη Οδήγηση

Οι ποινές για επικίνδυνη οδήγηση έχουν αυστηροποιηθεί και περιλαμβάνουν:

Χρηματικά πρόστιμα: Τα πρόστιμα ξεκινούν από 2.000 ευρώ για την πρώτη παράβαση και μπορεί να φτάσουν έως και 10.000 ευρώ για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις.
Φυλάκιση: Σε περιπτώσεις όπου η επικίνδυνη οδήγηση οδηγεί σε ατύχημα με σοβαρούς τραυματισμούς, οι ποινές φυλάκισης κυμαίνονται από 1 έως 5 έτη.
Αφαίρεση άδειας οδήγησης: Η άδεια οδήγησης μπορεί να αφαιρεθεί για διάστημα από 6 μήνες έως 5 έτη, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης.
Οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Επιπλέον, επιδιώκουν να ευαισθητοποιήσουν τους οδηγούς σχετικά με τις συνέπειες των παραβάσεών τους, καθιστώντας τους δρόμους ασφαλέστερους για όλους.

Και τα πρόστιμα, μπορεί να είναι… πρόστιμα, όμως παράλληλα, είναι κρίσιμο να δοθούν κίνητρα στους Έλληνες για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων τους. Σύμφωνα με στοιχεία του 2023, ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι 17,3 έτη, ο υψηλότερος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου ο μέσος όρος είναι 12,3 έτη. Η ανανέωση του στόλου με σύγχρονα και ασφαλέστερα οχήματα θα συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Εν κατακλείδι, ο συνδυασμός αυστηρότερων ποινών και η προώθηση της χρήσης νεότερων οχημάτων αποτελεί ένα ολοκληρωμένο βήμα προς τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την ενίσχυση της ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους.

Πηγή: https://www.newsauto.gr

Τρία τμήματα του ΠΔΜ με χαμηλή βάση εισαγωγής που οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους

Αντίστροφα κυλά ο χρόνος προκειμένου να ξεκινήσει η υποβολή των μηχανογραφικών 2025 για όσους συμμετείχαν φέτος στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Η σχετική πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει

Read More »

Η απίθανη ιστορία ενός γεφυριού στα Γρεβενά που θάφτηκε και μπορείς να το δεις πλέον σε ένα υπόγειο

Μία απίθανη ιστορία, ενός θαμμένου αλλά όχι γκρεμισμένου γεφυριού στα Γρεβενά, έγραψε ο Θωμάς Μπιζιούρας στην προσωπική του σελίδα στο Facebook. Θαμμένο εδώ και δεκαετίες κάτω

Read More »

Αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων – Τι ισχύει για Κοζάνη & Καστοριά

Εξελίξεις καταγράφονται στο πεδίο της αξιοποίησης και αναβάθμισης 22 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, με το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) να προετοιμάζει σταθερά το έδαφος για την έναρξη

Read More »

e-ΕΦΚΑ: Προσωρινή μη διαθέσιμες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Δείτε πότε

Η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ ενημερώνει ότι, λόγω προγραμματισμένων εργασιών στο πλαίσιο έναρξης Παραγωγικής Λειτουργίας του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) του e-ΕΦΚΑ, αναβάθμιση του συστήματος

Read More »
X