Με τη συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών/τριών ολοκληρώθηκε η έρευνα PISA-2025

Ολοκληρώθηκε, η διενέργεια της έρευνας PISA-2025 με την συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών και μαθητριών, 500 εκπαιδευτικών ως συντονιστές σε 245 Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη τη χώρα.

Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών καθώς και στα πρόσθετα πεδία  των Αγγλικών (Foreign Language Assessment) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο (Learning in a Digital World).

Στην υψηλή συμμετοχή (συμμετείχαν περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες σε σχέση με οποιονδήποτε προηγούμενο κύκλο) συνέβαλλε η συνολική στρατηγική προετοιμασίας που για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση και συστηματικότητα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την ομάδα PISA του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής αποτέλεσαν η ενίσχυση όλων των σχολείων του δείγματος με σημαντικό τεχνολογικό εξοπλισμό (4.500 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops) και 2.500 ενσύρματα ακουστικά), η διάθεση στη σχολική κοινότητα Τράπεζας Θεμάτων τύπου PISA, η οποία είναι προσβάσιμη και εμπλουτίζεται στη διεύθυνση https://skills4life.gr/, αλλά και η αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης σχολικών μονάδων του δείγματος με προβλήματα συνδεσιμότητας.

Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για το ΥΠΑΙΘΑ, ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης της έρευνας PISA με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ήδη εξελίσσονται δράσεις όπως:

Η προγραμματική συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με το Παν/μιο Ιωαννίνων για τον εμπλουτισμό της Τράπεζας Θεμάτων «skills4life» και την ερευνητική αξιοποίηση των δεδομένων της έρευνας PISA.
Ο εμπλουτισμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας της Α’ Λυκείου με σημαντικό αριθμό θεμάτων τύπου PISA, προκειμένου να αξιοποιηθούν συστηματικά την επόμενη σχολική χρονιά.
Η ανίχνευση ελλειμμάτων στο επίπεδο των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών στην Ελλάδα με στόχο στοχευμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις στα Προγράμματα Σπουδών, κ.λπ.

Η προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας με όρους ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και μείωσης της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων αποτελεί μια διαρκή πρόκληση. Το PISA είναι ένα βασικό εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια.

Αλλάζουν όλα στους χώρους εργασίας: Αυξομειώσεις ωρών απασχόλησης από τους εργοδότες με ένα «κλικ»

Έρχονται αλλαγές στην εργασία, με ελαστικό ωράριο «σουστά», που θα διευθετείται σε εβδομαδιαία βάση, ταυτόχρονα με τη λήψη μέτρων για μείωση της γραφειοκρατίας στις προσλήψεις,

Read More »

Προσωπικός Αριθμός Πολίτη: Πώς θα τον αποκτήσετε και τι σημαίνει για ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ταυτότητα (vid)

Ο διοικητής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, μίλησε για την ενεργοποίηση του Προσωπικού Αριθμού (ΠΑ), ενός νέου εργαλείου ψηφιακής ταυτοποίησης που φιλοδοξεί να

Read More »

Δυτική Μακεδονία: 527 επενδύσεις και 2.500 νέες θέσεις εργασίας στη μετά λιγνίτη εποχή

Μια δυνατή επενδυτική και επιχειρηματική ώθηση ήταν και συνεχίζει να είναι απαραίτητη για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, καθώς η μετάβαση στη μεταλιγνιτική περίοδο έθεσε ως

Read More »

Προσκυνηματική, Ανθρωπιστική και Ενημερωτική εκδρομή του Ερυθρού Σταυρού Πτολεμαΐδας, στην Καστοριά

Μονοήμερη Προσκυνηματική , Ανθρωπιστική και Ενημερωτική εκδρομή , διοργανώνει το Σάββατο 24 Μαΐου 2025 , το Περιφερειακό Τμήμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Πτολεμαΐδας. Η εκδρομή

Read More »
X