Το τρένο στη Δυτική Μακεδονία ως… τουριστικό αξιοθέατο! – Ο Ανεμοδείκτης σχολιάζει (22/5)

Απορία αλλά και μεγάλη έκπληξη προκάλεσε σε πολλούς Δυτικομακεδόνες το χθεσινό πρωτοσέλιδο θέμα του εβδομαδιαίου ΕΟΡΔΑΪΚΟΥ ΠΑΛΜΟΥ, το οποίο είχε ως τίτλο

«Περιμένει …το επόμενο τρένο η Δυτική Μακεδονία – Σε τι στάδιο βρίσκονται οι γραμμές Πτολεμαΐδα – Αμύνταιο & Κοζάνη-Πτολεμαΐδα»

***

Ορισμένοι, κυρίως οι νεότεροι σε ηλικία, γκουγκλάρισαν αμέσως τη λέξη «τρένο» σε συνδυασμό με τις λέξεις «Δυτική Μακεδονία» αλλά, δυστυχώς, δεν τους έβγαλε κάποιο αποτέλεσμα.

Άλλοι, μεγαλύτερης βεβαίως ηλικίας, αφού ξεπέρασαν την αρχική έκπληξη τους, εξέφρασαν στη συνέχεια την εύλογη απορία τους, αναρωτώμενοι: «το… επόμενο τρένο; Γιατί; Υπήρξε και… προηγούμενο; Πότε, πώς;..»

Τυχεροί στάθηκαν μόνο όσοι έχουν ακόμα κάποιον παππού ή κάποια γιαγιά στην οικογένεια τους, καθώς ορισμένοι απ’ αυτούς όταν ρωτήθηκαν σχετικά κατάφεραν να θυμηθούν την ύπαρξη του τρένου στη Δυτική Μακεδονία!

Ωστόσο, υπήρξαν και κάποιοι ηλικιωμένοι που υποστήριξαν πως κάτι είχαν ακούσει για τρένο στην περιφέρεια μας, αλλά ήταν σίγουροι πως επρόκειτο απλώς για φήμη που με τα χρόνια πέρασε στη σφαίρα των θρύλων και των μύθων, την οποία αφηγούνταν οι μεγαλύτεροι και συζητούσαν όταν η οικογένεια μαζεύονταν το βράδυ γύρω απ’ το τζάκι.

***

Πάντως και παρά τη μουδιασμένη υποδοχή που έτυχε από τους κατοίκους της Δυτικής Μακεδονίας το προαναφερόμενο ρεπορτάζ, όσοι το διάβασαν κατάλαβαν πως υπάρχουν πλέον πολλές και σημαντικές πιθανότητες ν’ ακουστεί τρένο να σφυρίζει και στη Δυτική Μακεδονία.

Και αυτό γιατί όπως αναφέρει σε κάποιο σημείο του το κείμενο «Σημαντικό να τονιστεί είναι ότι ορίστηκε επιτροπή με συμμετέχοντες τους δήμους Εορδαίας, Κοζάνης, την Περιφέρεια, τον ΟΣΕ, προκειμένου να υπάρχει πιο συχνή ενημέρωση για τα βήματα που απαιτούνται και τι ενέργειες γίνονται.» 

Άρα, αφού ορίστηκε Επιτροπή αυτό σημαίνει πως τα πράγματα είναι σοβαρά και όλα δείχνουν πως αργά ή γρήγορα θα έρθει και στον τόπο μας το τρένο.

***

Πότε θα συμβεί αυτό;

Δυστυχώς, δεν νομίζουμε πως είναι εύκολο να βρεθεί η απάντηση στο ερώτημα αυτό.

Το «γρήγορα» το βλέπουμε χλωμό έως αδύνατο,  και το «αργά», υποθέτουμε, πως συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες.

Εξάλλου, το καλό πράγμα αργεί να γίνει και γι’ αυτό δεν θα πρέπει να βιαζόμαστε.

***

Βέβαια, αν λάβουμε υπόψη μας τους ρυθμούς με τους οποίους κινούνται τα πράγματα στη χώρα μας, και στον τομέα του σιδηροδρόμου, είναι πολύ πιθανό πως ενόσω εμείς συζητάμε και σχεδιάζουμε ότι θα θέλαμε να προγραμματίσουμε και κάποια μέρα να υλοποιήσουμε τον εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών σιδηροδρομικών γραμμών, αυτές να έχουν ήδη καταργηθεί στον υπόλοιπο σύγχρονο κόσμο και εκεί τα τρένα να έχουν γίνει… ιπτάμενα.

Αλλά επειδή, εν τω μεταξύ, εμείς θα έχουμε εκπονήσει και πληρώσει μελέτες που αφορούν πάντα επίγεια τρένα και είναι κρίμα να πάνε χαμένα τόσα χρήματα, το… επόμενο τρένο που… περιμένουμε να έρθει να είναι απ’ αυτά τα γνωστά, τα παλαιάς τεχνολογίας.

***

Οπότε, δεν αποκλείεται να είμαστε η μόνη περιοχή στην Ευρώπη, με τρένα τέτοιας τεχνολογίας, τα οποία θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν ένα πρώτης τάξης… τουριστικό αξιοθέατο.

Αν μάλιστα το οργανώσουμε καλά, θα καταφτάνουν εδώ κατά εκατοντάδες (σ. σ. μην πούμε και κατά χιλιάδες) οι τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο, οι οποίοι δεν θα θαυμάζουν απλώς αυτά τα… μουσειακού είδους τρένα, αλλά θα έχουν και τη δυνατότητα ν’ απολαύσουν μια βόλτα μικρή ή μεγάλη, ανάλογα με το εισιτήριο που θα έχουν φροντίσει να πληρώσουν.

***

Κοντολογίς, η καθυστέρηση που υπήρξε και στο θέμα των τρένων στη Δυτική Μακεδονία μπορεί τελικά να μας βγει σε καλό και να αποτελέσει μια πάρα πολύ καλή και επικερδής ευκαιρία για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας.

Με τη λογική αυτή προτείνουμε στην Επιτροπή που ορίστηκε να λάβει και αυτή την παράμετρο σοβαρά υπόψη της.

Μια ομάδα του νεοσύστατου, Β ΚΑΠΗ Πτολεμαΐδος σε εκδρομή στη Νιγρίτα Σερρών το 1991 – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ

Τόσο ο μεγάλος αριθμός των ηλικιωμένων, όσο και οι μεγάλες αποστάσεις στην πόλη, επέβαλαν την ανάγκη σύστασης και 2ου ΚΑΠΗ, σε τέτοιο σημείο ώστε, να

Read More »

Τι ισχύει για την καθιέρωση των χρονικών ορίων εργασίας των εργαζομένων στην εστίαση

Το Πανελλήνιο Σωματείο Εστιατορίων Καφετεριών – Τουριστικών Επιχειρήσεων και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδος , μετά από ερωτήματα πολλών συναδέλφων του, διευκρινίζουν τα παρακάτω, που αφορούν τις

Read More »

ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης: Πρώτη Καλοκαιρινή Θεατρική Κατασκήνωση στο  Κουρί

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης διοργανώνει την πρώτη καλοκαιρινή κατασκήνωση για επαγγελματίες της σκηνικής πράξης ανεξαρτήτως ηλικίας, και απόφοιτους σχολών παραστατικών τεχνών. Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, χορευτές

Read More »

Μαθητές σχολείων ανακαλύπτουν τη γεωλογική κληρονομιά στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Γρεβενών – Κοζάνης

Με ενθουσιασμό, δημιουργικότητα και διάθεση για εξερεύνηση, εκατοντάδες μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιούνται από το Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Γρεβενών

Read More »
X