Πώς αποζημιώνονται τα θύματα ηλεκτρονικής απάτης σε περίπτωση που αδειάσει ο τραπεζικός τους λογαριασμός;

Σε εγρήγορση καλούν τους συναλλασσόμενους οι τράπεζες μετά από περιστατικό «εισαγόμενης» απάτης στον Βόλο.

Οργανωμένο κύκλωμα, από το εξωτερικό, εξαπάτησε επιχειρηματία, πείθοντάς τον να αλλάξει τους τραπεζικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα να χαθούν όλα τα χρήματά του.

Γυναίκα που μιλούσε ελληνικά του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας και τον ενημέρωσε ότι παραβιάστηκε ο λογαριασμός του και ζήτησε να υπάρξει διαδικασία ασφάλειας με εισαγωγή νέων κωδικών.

Πώς αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς
Η κλήση εμφανίζεται να πραγματοποιείται από τηλεφωνικό αριθμό που πραγματικά ανήκει στην τράπεζα, και ο επιχειρηματίας, που συναλλάσσεται μαζί της, δεν σκέφθηκε ούτε στιγμή πως πρόκειται για απάτη. Πρόκειται για τη νέα τεχνική απάτης που έχει κάνει την εμφάνιση της και στην Ελλάδα γνωστή ως «Caller ID spoofing».

Στην ερώτηση πώς κλωνοποείται και κατόπιν αναπαράγεται η φωνή του τραπεζικού υπαλλήλου, ο Νίκος Βασιλάκος, σύμβουλος εκπαίδευσης και πραγματογνώμονας στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξήγησε την διαδικασία.

Όπως περιέγραψε ο ειδικός, οι επίδοξοι δράστες κάνουν κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας προσποιούμενοι τον πελάτη με σκοπό να εκπαιδεύσουν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στην φωνή του τηλεφωνικού κέντρου.

«Μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό»
Δυστυχώς, όπως αναφέρεται πάνω από 90.000 ευρώ κάνουν κάθε μέρα φτερά από λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών, μάλιστα σε διάστημα 6μηνου είναι πάνω από 2 χιλιάδες τα περιστατικά απάτης.

Μάλιστα, μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό, όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Μαντές, μηχανικός Η/Υ και εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εγκλήματος.

«Με αγωγή κατά της Τράπεζας οι εξαπατημένοι μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους»
Πώς θα πάρετε τα χρήματα πίσω αν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης κι αδειάσει ο τραπεζικός σας λογαριασμός; Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν είναι:

-Επικοινωνία αμέσως με το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας, όπου δηλώνεται η απάτη και η κλοπή

-Πρέπει το θύμα να ζητήσει και να λάβει αντίγραφο της μαγνητοφωνημένης επικοινωνίας με την τράπεζα

-Το αντίγραφο παραδίδεται σε δικηγόρο, που εξειδικεύεται στις απάτες

-Κατόπιν κατατίθεται άμεσα αγωγή κατά της τράπεζας, καθώς πια επιστρέφονται τα χρήματα με νομοθεσία που πέρασε τον Σεπτέμβριο και δικαιώνει τον καταναλωτή.

-Η απάτη θα πρέπει να έχει γίνει μέσα στο 2024.

Πηγή: https://www.megatv.com

Μαθητές της σχολικής εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ της Φλώρινας» θα κυκλοφορήσουν την Κυριακή με το αθηναϊκό “ΒΗΜΑ”

Η εκπομπή Ραδιοεφημερίδα με την Αναστασία Κοτζακόλιου, φιλοξένησε την Ειρήνη Κουρεμένου – Διευθύντρια 2ου ΓΕΛ Φλώρινας. Αφορμή αποτέλεσε το γεγονός ότι με το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί,

Read More »

Το πρωτοσέλιδο του ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ του Σαββάτου 25/1

Υγειονομικός Χάρτης: “Συνέργειες Νοσοκομείων και όχι άσκοπες μετακινήσεις ασθενών” Νέος Διοικητής στην Πυροσβεστική Δυτικής Μακεδονίας ο Ιωάννης Αμανατίδης (μέχρι πρότινος Διοικητής της Περιφ. Πυροσβεστικής Διοίκησης

Read More »

Επίδομα θέρμανσης: Γιατί το χάνουν όσοι μετακόμισαν – Πώς εξετάζει να λύσει το θέμα το υπουργείο Οικονομικών

Πρόβλημα στην είσπραξη του επιδόματος θέρμανσης διαπιστώνουν δικαιούχοι που άλλαξαν διεύθυνση κατοικίας μέσα στο 2024. Το protothema.gr έγινε δέκτης αναφορών από πολίτες οι οποίοι έκαναν

Read More »

Το τελετουργικό ΤΙΜ των εγκαινίων – Από τη στήλη του Γ. Καζαντζή στον ΠΑΛΜΟ (23/1)

Το Ιεροτελετουργικό των εγκαινίων τέλεσε  ο Μητροπολίτης μας κ.κ.. Καντιώτης Αυγουστίνος  βοηθούμενος από τον Πρωτοσύγκελο της Μητροπόλεως μας και σημερινό μας Μητροπολίτη, Πατέρα, Θεόκλητο, ενώ, οι Ιερείς  Εφραιμίδης Δημοσθένης,

Read More »
X