Η κατάργηση του β’ γύρου των εκλογών και το στοίχημα μείωσης της αποχής

Η εκπομπή Ζουν Ανάμεσά μας με τον Αντώνη Πουγαρίδη, φιλοξένησε τον Στέλιο Μήλιο – Αρθρογράφο και κάτοχο Μεταπτυχιακού Δημόσιας Διοίκησης. Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τις επικείμενες αλλαγές στο εκλογικό σύστημα των αυτοδιοικητικών εκλογών και τι πρόκειται να ισχύσει.

Ειδικότερα, μετά τις δηλώσεις Λιβάνιου για τις αλλαγές στο αυτοδιοικητικό σύστημα των εκλογών, ξεκαθάρισε πως η κυβέρνηση προτείνει την κατάργηση του δεύτερου γύρου των εκλογών, λόγω χαμηλής προσέλευσης πολιτών και προκειμένου να μειωθεί η ταλαιπωρία του κόσμου.

Ο ίδιος δήλωσε ενάντια στις αλλαγές, δηλώνοντας υπέρ της απλής αναλογικής, τονίζοντας πως ο δεύτερος γύρος λειτουργεί ως μηχανισμός εξισορρόπησης και επανεκτίμησης, καθώς αρκετοί πολίτες ψηφίζουν στον δεύτερο γύρο των εκλογών αυτόν που πραγματικά θέλουν.

«Η κατάργηση του β΄ γύρου που παρουσιάζεται σαν μια τεχνική διευκόλυνση, κατ’ εμέ, στην πραγματικότητα αφαιρεί από τους πολίτες τη δυνατότητα να σκεφτούν, να συγκρίνουν και να ψηφίσουν πιο καθαρά», τόνισε χαρακτηριστικά. “Ήδη υπάρχει ένα σύστημα με στρεβλώσεις, καθώς κάποιος με 300 σταυρούς μπορεί να γίνει αντιδήμαρχος. Το παράδειγμα μείωσης της ταλαιπωρίας των πολιτών δεν ισχύει.  Φτάσαμε σε μια εποχή που παρακαλάμε τον κόσμο να πάει να ψηφίζει, πόσο μάλλον σε μια περιοχή που περνάει κρίση”, επεσήμανε σχετικά.

Η συζήτηση περιστράφηκε στο γιατί ο κόσμος δεν πηγαίνει να ψηφίσει στις αυτοδιοικητικές εκλογές και ποιοι είναι οι λόγοι της αποχής, με τα ποσοστά συμμετοχής να είναι χαμηλά ακόμη και στον πρώτο γύρο αυτοδιοικητικών εκλογών. Επίσης καυτηρίασε το γεγονός ότι οι αυτοδιοικητικοί δεν έχουν λάβει θέση για τις αλλαγές.

Έχει κόστος η εκλογή ανθρώπων που τα συμφέροντά τους δεν συμβαδίζουν με τα συμφέροντα της κοινωνίας, είπε με έμφαση, ενώ έγινε συζήτηση για την αδυναμία διαμόρφωσης μιας πολιτικής παιδείας και μιας κριτικής σκέψης στους πολίτες.

Αναφέρθηκε, ακόμη, στην ενιαία λίστα δημοτικών κοινοτήτων, που εφαρμόστηκε και στις τελευταίες εκλογές, αλλά στο γεγονός ότι πλέον σήμερα αρκετός κόσμος πολιτεύεται προκειμένου να πάρει απόσπαση από το δημόσιο. Ερωτηθείς για το πως μπορεί να αλλάξει αυτό, ο ίδιος απάντησε πως όλα είναι στο χέρι των πολιτών “Είναι δικό μας χρέος να πείσουμε τον κόσμο. Μην ψηφίζετε ξάδερφο και θείο, έχει κόστος στην επόμενη ημέρα διακυβέρνησης. Είναι επικίνδυνο γιατί στο τέλος δεν μπορούν να επιτελέσουν τον ρόλο τους. Θέλουμε ανθρώπους που εμπνέουν και θα κάνουν έργο”, είπε με έμφαση.

Τέλος, τόνισε πως πρέπει οι αλλαγές να περάσουν στην κοινωνία, αλλά και μίλησε για την ανάγκη προσαρμογής στο νέο σύστημα, ώστε να πειστεί ο κόσμος για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Για τα πολιτικά χρίσματα, αναρωτήθηκε αν ωφελούν, λέγοντας πως ό,τι κόμμα και να είναι κάποιος στο τέλος “παίζει” για το καλό της πατρίδας του.

 

Β.Σ.

Κοζάνη: Πέντε αθλητές της Μακεδονικής Δύναμης στο Πανευρωπαϊκό Taekwondo Συλλόγων

 Στο Σαράγεβο της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης θα ταξιδέψει η αποστολή της Μακεδονικής Δύναμης Κοζάνης, προκειμένου να συμμετάσχει στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Συλλόγων Taekwondo 2026. Σύμφωνα με την ανακοίνωση

Read More »

ΟΠΕΚΑ: Ξεκινούν αιτήσεις για βοηθήματα έως 1.000 ευρώ σε τρίτεκνες και πολύτεκνες μητέρες

Ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) ανακοινώνει την έναρξη υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα παροχής χρηματικών βοηθημάτων – βραβείων σε τρίτεκνες και πολύτεκνες

Read More »

O Πρύτανης Θεόδωρος Θεοδουλίδης: Γιατί να επιλέξω το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας;

Πριν από λίγες εβδομάδες παρακολουθούσα τα γυρίσματα μιας σειράς σύντομων συζητήσεων ανάμεσα σε φοιτητές, φοιτήτριες και μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η αρχική ιδέα

Read More »

Μ. Παπαδόπουλος: «Έρχεται Σκοπευτήριο Ολυμπιακών προδιαγραφών στα π. Ορυχεία» – Το μεγαλύτερο στην Ελλάδα – «Υπάρχει πολιτική έγκριση» (video)

Η υλοποίηση ενός Σκοπευτηρίου Ολυμπιακών Προδιαγραφών στη Δυτική Μακεδονία, μπαίνει στις …ράγες και δρομολογείται στη Δυτική Μακεδονία.  Το εν λόγω εγχείρημα αποτελεί πρωτοβουλία που εγκρίθηκε

Read More »

Τρίπτυχο εκδηλώσεων στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουρικίου με τελετή έπαρσης της Πράσινης Σημαίας

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η σποδυλωτή εκδήλωση για το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς 2025-2026 με παρουσία του Δημάρχου, Παναγιώτη Πλακεντά την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026.

Read More »