Η Εύξεινος Λέσχη Κοζάνης τίμησε τη μνήμη των Ελλήνων του Πόντου (Φωτογραφίες & Βίντεο)

«Δεν ξεχνώ- Τιμώ – Διεκδικώ» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 18 Μαΐου, στη Στέγη Ποντιακού Πολιτισμού Κοζάνης.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με επίκεντρο τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, από την Εύξεινο Λέσχη Κοζάνης και ποντιακά σωματεία του Δήμου, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και του Δήμου Κοζάνης.

Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Γιώργος Λυσαρίδης, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου: δικαίωμα και εθνικό χρέος η διατήρηση της ιστορικής μνήμης». Στην ομιλία του αναφέρθηκε στη σημασία της ιστορικής μνήμης, στην ανάγκη διατήρησης της ιστορικής αλήθειας, στη μεταφορά των βιωμάτων του ποντιακού ελληνισμού στις νεότερες γενιές, καθώς και στο ζήτημα της διεθνούς αναγνώρισης.

Ακολούθησε μουσικό αφιέρωμα από τη χορωδία της Ευξείνου Λέσχης Κοζάνης, υπό τη διεύθυνση του χοράρχη Κώστα Καραπαναγιωτίδη, με τραγούδια και μελωδίες αφιερωμένες στις αλησμόνητες πατρίδες και τον ποντιακό ελληνισμό.

Σημαντική ήταν και η συμβολή των μελών του Συλλόγου «Οι αλησμόνητες πατρίδες» του νομού Ημαθίας, τα οποία συμμετείχαν ενεργά στην εκδήλωση, ενισχύοντας το μήνυμα της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ιστορικής συνείδησης.

Την αφήγηση της βραδιάς επιμελήθηκαν η Αγάπη Αμαραντίδου και ο Παύλος Ταγτεβερενίδης, μεταφέροντας μέσα από κείμενα και ιστορικές αναφορές το κλίμα μνήμης και τιμής προς τα θύματα της Γενοκτονίας.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με σεβασμό, ενώ οι παρευρισκόμενοι τίμησαν τη μνήμη των θυμάτων, στέλνοντας μήνυμα διατήρησης της ιστορικής μνήμης και της συλλογικής ταυτότητας του ποντιακού ελληνισμού.

Οι εκδηλώσεις για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου θα ολοκληρωθούν την Τρίτη 19 Μαΐου στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στην Σκήτη, όπου θα τελεστεί η Θεία Λειτουργία για τους πεσόντες Έλληνες του Πόντου και θα ακολουθεί στο Μνημείο Μνήμης, ομιλία του Δαβίδ Λαζαρίδη με τίτλο «Γενοκτονία στον Πόντο».

Αμύνταιο: Συνέλευση αγροτών και κτηνοτρόφων για νέες κινητοποιήσεις

Κάλεσμα σε συνέλευση απευθύνει ο Αγροτοκτηνοτροφικός Σύλλογος Ανατολικής Εορδαίας και Νότιας Λεκάνης Βεγορίτιδας, με φόντο τα προβλήματα που, όπως αναφέρει, συνεχίζουν να πιέζουν τον πρωτογενή

Read More »

Πτολεμαΐδα: Αντιδράσεις για εικόνες από το «ΟΡ(Η)ΧΕΙΟ» – Καντίνες, ψησταριές και ποδήλατα στο ταρτάν

Αντιδράσεις προκάλεσαν εικόνες από το ανοιχτό γήπεδο του ΔΑΚ Πτολεμαΐδας, όπου την Κυριακή 14 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκε το 3ο Beach Party «ΟΡ(Η)ΧΕΙΟ». Μετά την εκδήλωση,

Read More »

Νέα εμφάνιση αρκούδας στην Ολυμπιάδα – Σκαρφάλωσε σε δέντρο για κεράσια

Μια αρκούδα σκαρφαλωμένη σε δέντρο καταγράφηκε σε βίντεο στην Ολυμπιάδα Εορδαίας, σύμφωνα με ανάρτηση της Κοινότητας η οποία συνόδευσε την ανάρτηση με χιουμοριστικό σχόλιο, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

Read More »